Pár napja számoltunk be arról, hogy az Ioniq 5 a Hyundai legnépszerűbb tisztán elektromos autója. Igaz, hogy csak idén jelent meg, a rendelések és az ezzel összefüggő gyártási darabszámok rögtön a lista élére emelték, az addigi bestseller Kona Electric elé.
A premier februárban volt és az első legyártott darabok már áprilisban kezdtek el megjelenni Dél-Koreában és a világ számos pontján. Idén május végéig 5335 darab Ioniq 5 került legyártásra, ám úgy tűnik, hogy az új E-GMP padlólemezzel kapcsolatban némi probléma merült fel, legalábbis a helyi UPI News Korea magazin szerint. Elmondásuk alapján már a Hyundai is értesült a felhasználók visszajelzéseiről. Az első infók nagyjából egy hónapja kezdtek el megjelenni arról, hogy az Ioniq 5 folyadék-alapú hőmenedzsment rendszere néhány autó esetében nem teljesen áll a helyzet magaslatán, a keringtető szivattyú hibás működése miatt nem megfelelő a folyadékáramlás a rendszerben, így a temperálás hatásfoka sem az igazi sokszor. De bizonyos esetekben az áramló folyadék is szivároghat a rendszerből.
„A Hyundai szóvivője tudomásul véve ezt a kérdést pénteken elmondta, hogy a szivárgások a gyártás problémáinak tudhatók be, ideértve a hűtőfolyadék gyenge keringését a szivattyú meghibásodása miatt, azonban tűz bekövetkezésének esélye nem reális.”
Itt most sokan kaphatják fel a fejüket, hogy „nah már megint egy hibás konstrukció”, azonban ez a probléma egyrészt nem olyan vészes, hogy ne lehetne egyszerűen kezelni egy visszahívással, másrészt, ha esetlegesen be is következik a hiba, nagy problémát nem okozhat annak kijavításáig, hiszen ma is számos elektromos autó van a piacon, amibe eleve nem is terveztek hőmenedzsment rendszert, például a Nissan Leaf is ilyen jármű. A szivárgás már erősebb probléma, de vélhetően azt is könnyedén tudják javítani. Mivel korán kiderült a hiba jelenléte, a Hyundai megúszta egy nagyobb kaliberű visszahívási akció okozta költségkiesést, másrészt a már legyártott 5000 autót elég gyorsan le lehet tudni egy szervizlátogatásra invitálással.
Az Ioniq 5 kategóriája egyik legnagyobb tudású autója, tekintve a 800 V-os rendszerfeszültséget és a folyadék-alapú hőmenedzsmentnek hála az autó tölthetősége az egyik legkiválóbb manapság.
További jó hír, hogy a régóta várt Ioniq 5 elektromos modellnek megvan a hivatalos magyarországi áruk, melyek a következőképpen alakulnak:
A hivatalos árlistából kiderül, hogy megannyi extra, illetve csomagok közül választhatunk. A 400V és 800V-os gyorstöltési lehetőség díjmentes, akárcsak a 7 kW-os egyfázisú és 10,5 kW-os háromfázisú AC töltőberendezés is.
A TOP felszereltség, a First Edition minden finomságot tartalmaz, bár ezt az IONIQ 5 ára is szemlélteti.
Az IONIQ 5 másik nagy újdonsága lesz a V2L funkció, vagyis az autóban lesz egy 230V-os „konnektor”, amit akár egy 3,6 kW-os fogyasztóval is megterhelhetünk!
Néhány napja írtuk, hogy hatalmas az európai érdeklődés a modell iránt. Kíváncsiak vagyunk, hogy idehaza, Magyarországon mennyien fogják hű társuknak választani az új Hyundai modellt. A Hyundai IONIQ 5 Facebook csoportunk már aktív, várjuk a leendő vásárlókat és érdeklődőket.