Egy elektromos autó jelenlegi legfőbb ismérve az, hogy miként viselkedik töltés közben. Lényegében, hogy mennyi időt kell egy publikus villámtöltőre csatlakozva várakozni arra, hogy tovább indulhassunk. A Tesla autói ezen a téren is a legjobbak között szerepelnek, az pedig csak hab a tortán, hogy nekik saját, globális méretű villámtöltő hálózatuk is van.
Az idei év egyik nagy dobása volt a Tesla Model S Plaid kiadása, ami gyakorlatilag az új Model S teljesítményre kihegyezett változata. A bemutató pár hete volt, most pedig a Motortrend és az Insideevs magazinok jóvoltából számos olyan információval is rendelkezünk már, melyek a töltésről szólnak. A magazinnak ugyanis volt lehetősége kipróbálni az autót és egy V3 Superchargert is útba tudtak ejteni.
Első körben nézzük meg, miként alakul az autó töltési karakterisztikája:
A töltés 5 százalékról indult és 95 százaléknál ért véget. Látható, hogy viszonylag hamar felugrik az érték a barátságosnak számító 250 kW-ra és közel 30 százalékos töltöttségig ott is marad, majd fokozatosan csökkent a töltés teljesítménye. Maga a folyamat közel 52 percen át zajlott és 20-ról 80 százalékos töltöttség eléréséhez 27 percre volt szükség. 10 százalékról indulva mindez 29 perc lett volna.
A következő ábrán az eltelt idő és a töltöttség közötti összefüggés figyelhető meg, ami alapján elmondható, hogy 15 perc alatt nagyjából 300 km hatótáv tud megfelelő töltő esetén a Tesla Model S Plaid modellbe jutni.
Elmondható, hogy a legfontosabbnak számító 20 és 80 százalék közötti töltöttségi szinten átlagosan megvan a 130 kW teljesítmény, ami 52 százaléka az elérhető csúcsteljesítménynek.
A C érték is kiváló a Plaid Model S esetében, a 20 és 80 százalék közötti szakaszon 1,3 C. A Plaid Model S esetében a felhasználható kapacitás 96,7 kWh, ami a 97 százaléka az akkupakk teljes kapacitásának. A C érték azt mutatja meg, hogy milyen arányban áll a töltési teljesítmény és az akkupakk kapacitása, ha mindkét érték azonos. Pl: 100 kW-os töltés és 100 kWh kapacitás esetén az érték 1.
A Plaid Model S teljes körű töltési mutatói pedig az alábbi ábrán kerültek összefoglalásra.
Végül mutatunk két ábrát, amin olyan autók kerültek összehasonlításra, mint a Tesla Model 3 LR AWD 2021 és 2019 (mindkettő V3 SUC-al töltve) és a Hyundai Ioniq 5. A baloldali a töltési teljesítményeket mutatja, míg a jobboldali az átlagos értékeket is. Utóbbi esetében derül ki az is, hogy bár a töltés csúcsteljesítményét véve a Tesla a jobb, viszont az egész töltési folyamatra vetítve az Ioniq 5 még a Plaid Model S-nek is odaver nagyjából 20 százalékkal.