Hamarosan a Mercedes is kivezetheti a belsőégésű személyautóit

0

A Daimler szárnyai alatt működő Mercedes-Benz is úgy tűnik, hogy csatlakozik azon autógyártókhoz, amelyek az elektromos meghajtású járművek minél szélesebb körü használatával próbálják kikerülni az egyre szigorodú EU-s szén-dioxid kibocsátási kvóták következtében fizetendő pénzbüntetéseket. A törekvés persze érthető, hiszen ki szeret a szégyenfalon lenni és ennek tetejében még brutális pénzeket is megfizetni büntetés gyanánt.

A Mercedes-Benz jelenlegi vezetője Ola Källenius, akinek kijelentéseit alapul véve nem mindig teljesen egyértelmű, hogy milyen irányba is mozdítaná el a vállalatot jelenlegi helyéről. Idén májusban volt hírünk, hogy a csillagos márka és a Toyota vezetője egyetért abban, hogy nem kell elsietni a belsőégésű motorok kivezetését a portfólióból, amíg van rá igény, addig gyártani is lehet.

Máskor meg azt olvasni, hogy a Mercedes-Benz eszméletlen összegeket borítana az elektromos mobilitás fejlesztésébe és a belsőégésű motorral szerelt autóknak is látszik már a szavatosságuk vége. A céldátum először 2039 volt, projektet is alapítottak a kivitelezéshez Ambition2039 néven.

„Napjainkban a Daimler biztosítja a legszélesebb körül elektromos termékpalettát az autóiparban, a városi mobilitástól kezdve a közúti szállítmányozásig. De ez nekünk nem elég. Éppen ezért felgyorsítjuk termékportfóliónk villamosítási törekvéseit. Közel két éve már, hogy 2039-et határoztuk meg az átalakulás céldátumaként. Végső célunk a karbon-mentes új autók gyártása. A célunk az, hogy ezt minél előbb elérhessük.”

A német Handelsblatt szerint azonban már folyamatban van Källenius azon irányú intézkedéscsomagja, aminek eredményeként akár 5, vagy 8 évvel is előbbre hoznák a belsőégésű motorok kivezetését a palettáról. A szintén német Manager Magazin pedig belsős értesülésekre hivatkozva azt állítja, hogy a vállalat felgyorsítja az elektromos meghajtású autók fejlesztési projektjeit és a 2024/2025-ös évre már olyan célkitűzések vannak előkészítés alatt, melyek értelmében addigra az elérhető személyautós-paletta nagyjából fele elektromos lenne. Az erre irányuló intézkedéscsomagot most próbálja átverni Källenius az igazgatótanácson.

Nagyon úgy fest tehát, hogy a német prémiumgyártók már az évtized közepére komoly változásokat fognak eszközölni termékkínálatukban, a belsőégésű motorok kárára. Ennek jele az is, hogy az Audi vezetője is arról beszélt egy német újságnak, hogy a márka már 2026-tól be kívánja szüntetni a belsőégésű motorokkal szerelt autók forgalmazását, a most kapható benzines és dízelmotorok pedig az utolsó generációt élik meg, fejlesztésük nem folytatódik.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!