Megérkeztek az első BYD Tang elektromos autók Norvégiába

0

Nem véletlen, hogy Norvégiát egyre több kínai elektromos autómárka választja európai terjeszkedése első országának. Az autóállomány átalakulása ebben az országban a legnagyobb mértékű míg szám szerint Németországban adják el a legtöbbet ezekből az autókból. Az első kínai fecske a NIO volt, erről az első hírek még tavaly nyáron kerültek a nyilvánosság elé, azóta pedig már konkrét tervekkel is előállt a híres kínai márka.

Azonban Kínában nem csak a NIO a nagy játékos, hanem ott van az élmezőnyben az Xpeng is. A Xpeng Kínában rohamosan fejlődik, ahol januárban a havi eladások először haladták meg a 6000 darabot, májusra pedig már elmondhatta magáról a márka, hogy hazai pályán a 2021-es év minden eddig hónapjában négyszer annyi autót adott el, mint a 2020-as év ugyanezen időszakában, így teljesen helyénvaló a terjeszkedés gondolata.

Az Xpeng marketingeseinek nem is kellett sokat gondolkodni, hogy mi legyen a következő lépés: irány Norvégia! A kiválasztott modell tekintetében biztosra mentek, SUV kell, így lett az Xpeng G3 az első európai Xpeng. Ebből az első 100 darab 2020 decemberében érkeztek Norvégiába, majd idén februárban még 200.

A BYD szintén a kínai ipar egyik befolyásos játékosa és a saját fejlesztésű Blade akkumulátorukkal jó időre biztosították helyüket az élmezőnyben.

Azonban a hivatalos (mert szürke, vagy magánimportos BYD most is kapható Európában, még Magyarországon is) európai bemutatkozásig nekik is 2021-ig kellett várni. A BYD pár hete jelentette be, hogy ők szintén egy SUV-val hozakodnak elő. A BYD szerint ez „az európai álom kezdete”, mely most 100 darab tisztán elektromos Tang képében válik valósággá. Az autókat június 7-én állították fel arra a hajóra, ami most futott be Norvégiába. A márka az idénre 1500 e-autó eladását tervezi itt, amit vélhetően igen hamar össze is fognak tudni hozni.

A BYD Tang Norvégiában 599 900 norvég koronás (~20 690 000 Ft) áron nyit, amiért már egy igen jól extrázott autót kapunk, melynek főbb ismérvei:

  • WLTP hatótáv: 400 km
    WLTP városi hatótáv: 528 km
  • 86,4 kWh akkupakk (Blade Battery – LFP; 166 Wh/kg)
  • 0-100 km/h gyorsulás: 4,6 mp
  • Végsebesség 180 km/h
  • Dupla motoros, összkerekes
  • Csúcsteljesítmény 380 kW, 660 Nm
  • AC :7 kW
  • DC 110 kW (CCS Combo 2)
  • Tömeg: 2 295 kg
  • Vontatható: 1 410 kg
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!