A tisztán elektromos Ford F-150 Lightning pickup bemutatása nagy merészség volt a Ford részéről, hiszen az egyik legnépszerűbb, így legtöbb pénzt is hozó járművüket fogják elektromosítani. De ugyanilyen bevállalós jellemre utal másik ikonjuk, a Mustang ellátása tisztán elektromos hajtással. Ez pedig még csak a kezdet a Ford elektromos életében.
Az F-150 elektromos változatának bemutatásával egyidőben Ford egy igen progresszív tervet mutatott be a nagyközönségnek, ami számos előkészületet és újítást prezentál a következő évekre vetítve. A Ford elkötelezetten fog küzdeni azért, hogy minél több elektromos autót gyárthasson a következő években és minél népszerűbbé tegye az elektromos mobilitást a vásárlói körében. Ezen terv első lépcsője volt a három nagy húzónév bedobása az elektromos modellek közé. Ezek a Mustang, az F-150 és a Transit. Az első kettő a személyautók kategóriájában hivatott hirdetni a Ford stratégiáját, míg a Transit az elektromos áruszállítás területén mutatja majd meg, mire lehet képes egy ilyen elektromos jármű. Ezen gondolatmenet mentén haladva ismét idetesszük Mike Levine, a Ford kommunikációs menedzserének Twitter posztját, ami alapján a márka új, flexibilis padlólemezét számos új modell megalkotásához tudják majd használni.
There’s a new all-wheel drive / rear-wheel drive flexible EV architecture on the way for cargo vehicles, pickups and rugged SUVs! pic.twitter.com/P35Jy9hK4l
— Mike Levine (@mrlevine) May 26, 2021
Az első ilyen jármű talán már készülődik is a bemutatkozásra, legalábbis az alábbiak szerint a Ford mozgolódhat egy kedvezőbb árú és szintén elektromos pickup vonalán. Ami talán egy új Ford Maverick képében jöhet el a vásárlókhoz. Egy mild-hibrid verzió már bemutatkozott a Fordnál ebből a pickupból és amikor a tisztán elektromos Maverick-ről a Twitteren beszélgettek felhasználók, az egyik poszt alá Levine válaszként a fentebb megismert, ám még nem létező autó sziluettjéről másolt be egy képet.
— Mike Levine (@mrlevine) June 8, 2021
„Csak lehetőségként mutatom, mint esetlegesen érkező másik elektromos pickup”
Méretügyileg az alábbi összehasonlítást tudjuk megmutatni, ami jól mutatja a Maverick helyét a Ford pickupok hierarchiájában. A Maverick egy kisebb méretosztályban versenyezne, nem pedig az úgynevezett „Full Size Truck” kategóriában. Gyakorlatilag kihívó nélkül vadászhatná le a potenciális vásárlókat a Ford, akiknek nem kell a Rivian R1T, vagy éppen a Tesla Cybertruck méretű pickup. A GM elektromos Hummer pedig még az F-150 Lightning méreteit is meghaladja.