Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Toyota a bevállalós utat választja magának. Mindezt függetlenül attól, hogy mikor és mennyi elektromos modellje lesz a személyautós portfóliójában. Vannak autógyártók, akik szó szerint teljesen ráfordultak az új idők szava által mutatott útra és vannak, akik kivárnak ezzel a nagy elektromos autós átalakulással.
Előbbire legjobb példa a Volkswagen, akik folyamatosan jönnek elő az újabbnál újabb elektromos modellekkel és nagyjából az évtized végére kigyomlálják a belsőégésű motort a kínálatukból. Ha már Volkswagen, akkor azt is érdemes tudni, hogy a konszernen belül vélhetően az összes márkára igaz az az állítás, miszerint a jelenlegi motorgeneráció az utolsó a belsőégésűekből. Ezek fejlesztésével felhagy a Volkswagen Csoport.
A Toyota ezzel szemben kivár a nagy átalakításokkal és az új technológiákba borítandó milliárdok elköltésével. Legalábbis a tisztán elektromos Toyota személyautók még váratnak magukra. Míg a legtöbb autógyártó egyre több tisztán elektromos típussal áll elő, a Toyota még csak reszelgeti az első tisztán elektromos autójukat. 2021-ben ott tartunk, hogy a Toyota bZ4X még mindig csak tanulmányautóként létezik. De legalább már tudunk róla pár dolgot.
Ez a fajta ellenállás egyenesen a vállalat vezérétől eredeztethető, ő Akio Toyoda, a Toyota vezérigazgatója. Ellenszenvét a tisztán elektromos meghajtásról számtalan alkalommal hangoztatta már. Az igazgató véleménye szerint nincs valós igény a tisztán elektromos meghajtásra és még a technológia sem áll készen a valós, napi-szintű használatra.
Egyre több találgatás lát napvilágot a hidrogénes Mirai (ami már itthon is kapható) bemutatása kapcsán, melyek alapján a Toyota továbbra is ódzkodik a tisztán elektromos autóktól és éppen ezért más irányokba nyitna. Talán pont a hidrogénhajtás terültén lépnék meg azt, amit a kétezres évek elején a mild hibridekkel? Ha belegondolunk, a Toyota erényei ezen a fronton megkerülhetetlenek. Ezt a nézőpontot erősít a Green Car Reports cikke is, ami a Toyota észak-amerikai központjában Bob Carter (regionális vezérigazgató) által elmondottakat hozta le:
„Mi nem vagyunk a tisztán elektromos autók (BEV) ellenségei, a folyamatos fejlesztéseink pontosan ennek ellenkezőjét támasztják alá…Minden a BEV-ekről szól. A vásárlóé a végső szó: ők fogják megmondani, hogy milyen technológia kell nekik valójában. Ezért kínálatunkat jól kell felépítenünk és meghallanunk vásárlóink igényeit”
Ha a tisztán elektromos autókkal nem is kerül most a Toyota az élre, azért a jövőt ők is látják és készülnek is rá. A márka legutóbbi sajtónyilatkozata szerint mindent meg is tesznek ennek érdekében. Ezzel elérve a legsokszínűbb hajtáslánc-kínálatot. A Toyota kínálatában elérhető lesz a hidrogén-alapú meghajtástól a hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig a paletta minden árnyalata. Összesen 70 különböző típussal. Utóbbit vesézzük most ki egy kicsit alaposabban, ugyanis a most még mindig csak prototípus szinten létező első tisztán elektromos Toyota 2025-re, vagyis 4 év alatt 14 további taggal bővül, összesen 15 ilyen autóval készül nekünk a japán gyártó.