Az talán már senkit nem lep meg manapság, hogy az elektromos autók népszerűsége mind nagyobb méreteket ölt és míg a belsőégésű autók iránt a kereslet vagy stagnál, rosszabb esetben esik (pl. dízel motorok területén). Addig az elektromos autókat egyre többen keresik és a folyamatosan növekvő magán és állami dotációkkal lassan az áruk sem lesz a megfizethetetlen kategória. Persze ebben az is közrejátszik, hogy a hagyományosan belsőégésű motorral szelet autók ára is egyre magasabb a kötelező extrák és a folyamatos fejlesztések miatt.
Ha pedig már minimális az árkülönbség, egyre több vásárló vágna bele az elektromos autózás világába. Így van ez Angliában is, ahol a vásárlóerő az európai élvonalban van, bár a németeket egyelőre nem igazán lehet behozni, ott is bámulatos mértékben alakul áll az új elektromos autós piac. Az angol DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) most készített egy összesítést, hogy melyik régióban mekkora a kereslet a technológiára. Az alábbi táblázatban a régiók nevei mellett az is megmutatkozik, hogy 2019-ban és 2020-ban százalékosan mekkora keresletnövekedést tudhat magáénak az adott környék, az előző évi adatokhoz képest:
Régió | 2018 | 2019 | 2018-2019 %-os növekmény | 2020 | 2019-2020 %-os növekmény |
Észak-Nyugat | 2,567 | 3,772 | 47% | 14,814 | 293% |
Dél-Nyugat | 8,585 | 8,821 | 3% | 29,762 | 237% |
Wales | 938 | 1,241 | 32% | 3,616 | 191% |
Dél-kelet | 14,580 | 16,934 | 16% | 41,325 | 144% |
Észak-kelet | 679 | 919 | 35% | 2,037 | 122% |
Yorkshire | 4,977 | 7,819 | 57% | 17,122 | 119% |
skócia | 3,529 | 5,066 | 44% | 10,990 | 117% |
Kelet | 8,474 | 9,256 | 9% | 18,232 | 97% |
Középkelet | 3,155 | 3,701 | 17% | 7,181 | 94% |
középnyugat | 9,307 | 12,530 | 35% | 20,088 | 60% |
London | 6,367 | 9,686 | 52% | 13,956 | 44% |
teljes UK | 63,879 | 80,578 | 26% | 181,090 | 125% |
Ami meglepheti a táblázatot nézőt az az, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben nem London és környéke a vezető az elektromos autókra való átállásban. A legnagyobb mértékű átalakulás az új-autós eladásokban az ország észak-nyugati régiójában mutatkozott meg az elmúlt egy évben, itt majdnem 300 százalékos a növekedés, míg London és környékén nagyjából 40 százalékos. Az országos átlag pedig 125 százalékos növekedést produkált tavaly egész évben!
Az e-autók angol terjedésében az ország töltőhálózatának is nagy szerepe van, ami folyamatos fejlődést jelent. Legutóbb újabb 300 millió Font elköltése került bemutatásra.
De nem csak a villámtöltők szaporodnak gombamód az országban, az úti cél töltők is, melyek elsősorban utcai lámpaoszlopokban kerültek kialakításra Anglia számos városában, ezek üzemeltetője a német alapítású Ubitricity. Ezt a hálózatot is megvette a Shell az idei év elején, hogy jelentősen bővíthesse azt.