Amikor először nézegettem a lejjebb látható grafikont az elektromos autók értékesítésének alakulásáról idén áprilisban, meglepődtem. Mindezt azért, mert idén márciushoz képest az április számok nem voltak olyan fényesek, mint az egy hónappal korábbiak. Viszont rögtön utána megnéztem, hogy mennyi e-autót adtak el tavaly áprilisban és elégedett is lettem, hiszen a tavalyi eladások áprilisban közel 50 000 darabnál álltak meg, míg idén áprilisban ez 160 000 környékén tetőzött. Nézzük is meg a már említett grafikont, amit az Insideevs csapata készített:
Azt azért zárójelben meg kell említenünk, hogy a tavaly április számokra erősen rányomta a bélyegét a kovid-helyzet, nagyjából akkor dúlt az első hullám a kontinensen. Európa tekintetében már elmondható, hogy az új eladásokban nagyjából 15 százalékkal vannak jelen az elektromos autók eladásai. A tisztán elektromos kivitelek mellett a plug-in hibridek is erősödni tudtak a tavaly áprilisi 7,1 százalékos részesedés után már 7,9 százalék a jelenlétük az eladásokban.
A kapható modellek közötti népszerűségi versenyt idén áprilisban teljes mértékben a Volkswagen nyerte, hiszen az első és a második helyen is egy VW elektromos autó áll. A legnépszerűbb európai elektromos személyautó 2021 áprilisában a VW ID.4 volt (7 565 eladott darab), míg a második az ID.3 lett 5941 eladott autóval. Az ID.4 esetében ez az első nyertes hónap a számára, míg az ID.3 egy pár hónapos visszaesés után került vissza az élmezőnybe. Az európai Top20 egyébként az alábbi táblázatokból leshető ki:
Ha megnézzük a számokat és a típusokat, akkor láthatjuk, hogy bár áprilisban a Tesla nem tudott bekerülni az első 20 helyezésbe, az eddigi hónapok tekintetében még mindig a Model 3 legnépszerűbb elektromos autó kontinensünkön, ráadásul még mindig többet adtak el belőle 2021-ben, mint az ID.3-ból és az ID.4-ből összesen. A probléma vélhetően az egyre komolyabb mértékűvé duzzadó logisztikai és chiphiány probléma lehet a háttérben.
Negyedéves tekintetben az öt, legjobban pörgő piac az alábbi (a számokban a BEV, PHEV, HEV, FCEV modellek is benne vannak):
- Németország – 142 856 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 172%)
- Franciaország – 61 720 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 74%)
- UK – 58 392 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 82%)
- Svédország – 32 389 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 75%)
- Norvégia – 29 791 (2020 Q1-hez képesti növekmény: 32%)