Az elektromos mobilitás elterjedésével párhuzamosan a BMW Group tovább fokozza gyártási volumenét Dingolfingban működő létesítményében, ahol 2022-től évente több mint félmillió darab elektromos autó hálózatról tölthető hajtáslánca készülhet.
A BMW Group dingolfingi gyárának hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott kutatás-fejlesztési központjában kezdetét vette a BMW iX és a BMW i4 akkumulátormoduljainak és a nagyfeszültségű akkumulátorok ötödik generációjának sorozatgyártása. A vállalatcsoport ezzel párhuzamosan ötödik generációs elektromos motorja tömegtermelési kapacitását is fokozza: a Dingolfingban készülő erőforrás, amely tavaly óta a BMW iX3 meghajtásáért felel, hamarosan a BMW iX és a BMW i4 modellekben is megkezdi működését. „Várakozásaink szerint 2030-ban már legalább minden második új autónkat tisztán elektromos meghajtással adjuk át ügyfeleinknek. Ehhez átfogó házon belüli tapasztalatainkra támaszkodunk: tovább fokozzuk tisztán elektromos hajtásláncaink sorozatgyártási kapacitását – például itt, Dingolfingban – és más létesítményeink képességeit is fejlesztünk – ahogyan Regensburgban és Lipcsében is” – mondta Dr. Michael Nikolaides, a BMW Group erőforrások és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártására szakosodott részlegének vezetője.
2020 és 2022 között a BMW Group több mint 500 millió euró befektetésével fokozza a dingolfingi létesítmény hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott kutatás-fejlesztési központjának sorozatgyártási képességeit. 2022-től itt évente több mint félmillió darab tisztán elektromos meghajtású autó hajtáslánca láthat napvilágot. A vállalatcsoport eközben összesen mintegy 790 millió eurót fektet be 2020 és 2022 között a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiai alkatrészek dingolfingi, lipcsei, regensburgi és Steyr-i termelésének bővítésébe is.
Dingolfingban hamarosan megkezdődik a BMW iX sorozatgyártása, ősszel pedig Münchenben a BMW i4 tömegtermelése is beindul. Mindkét modell nagymértékben integrált hajtásláncát és nagyfeszültségű akkumulátorát a Dingolfingban működő létesítmény hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott kutatás-fejlesztési központja állítja elő. 2021 áprilisában és májusában a BMW Group Regensburgban és Lipcsében is megkezdte a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorainak és akkumulátor-alkatrészeinek sorozatgyártását. Az elektromos mobilitás térnyerésével párhuzamosan a BMW Group Landshutban és Steyr-ben működő üzemeiben a tisztán elektromos hajtásláncok házainak sorozatgyártása is beindult.