Európának sokkal több, elérhető árú elektromos autó kell

0

Saját ismerősi körömből is egyre több embertől hallom, hogy szívesen váltana elektromos autóra a mostani benzines, vagy dízeles autójáról. Azonban egy élhető méretű és hatótávú elektromos autó még nagyon drága és sok embernek elérhetetlen kategória. Elértünk tehát oda, hogy sokan vennének ilyen autókat, már nincsen az, hogy csak kicsi, vagy éppen kirívó dizájnú elektromos autókból lehetne választani. De hiába a választék, ha abból csak kevesen tudnak csemegézni.

Az európai autóeladásokban jelentős hányaddal van jelen a kisautók értékesítése, sok gyártó ezzel a kategóriával ér el nagy bevételeket, de még itt is sajnos megvan az, hogy ami benzinesből 6 millió, az elektromosból 12 millió forint. Ez pedig nem kedvez a technológia fejlődésének, így a környezet védelmének sem. Látja ezt a Stellantis Csoport vezetője, Carlos Tavares is, aki szerint mielőbb el kell jönnie az elérhető áru elektromos autóknak, különben csúnya világ jön.

Az úr okfejtése jogos, egyrészt ő is a bevezetőben problémát taglalta, vagyis, hogy az árak ma még komoly gátjai a technológia fejlődésének. A másik dolog amiről beszélt, hogy emiatt a belsőégésű technológia még tovább maradhat az európai utak sajátja, ami rontja a klímavédelmi célkitűzések megvalósulását. Természetesen szociális vetülete is lesz az autóipar eme irányú átalakulásának, ami abban mutatkozik meg, hogy a ma még belsőégésű motorok gyártására szakosodott munkaerő egy jelentős részének lesz szüksége átképzésre, míg egy másik csoport a munkáját is elveszíti majd. A kevesebb eladott autó kisebb létszámú munkaerőt tesz szükségessé, ami újabb munkahelyek elvesztéséhez vezet.

Európa tekintetében már most is számos választása van annak, aki minél olcsóbban vágna bele az elektromos autózásba, nekik elsősorban a kisautó kategóriában kell nézelődniük. Viszont a használt elektromos autók piaca is tartogathat kellemes meglepetéseket akár már a 6-7 milliós ársávban is, ami bár elsőre soknak tűnik, de érdemes a konfigurátorokban megnézni, hogy mit kapunk ezért az árért újként. Vigaszként talán azt mondhatjuk el, hogy érdemes megnézni, mit lehetett kapni 3-4 évvel ezelőtt 12 millió forintért és mit adnak ma ugyanennyi pénzért. Ha pedig valaki kedvet kapott az új e-autó vásárláshoz, annak az új magyar állami támogatást ajánljuk figyelmébe.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!