Nagy nap volt Amerikában a május 17. Úgy tűnik, hogy ezen a napon indult be a Giga Texas üzemben az IDRA öntőgépe, melynek segítségével a Tesla jelentősen átalakíthatja és ezáltal optimalizálhatja a járműgyártását. Az első olyan autó, ami ezen eljárással készül a Model Y lesz, de egyes hírek már kilátásba helyezték, hogy a későbbiekben a Model S és X és csatlakozhat az új technológiához. Ha a Tesla valóban a megacasting technológiával fogja előállítani a frissített Model S és Model X alvázának elemeit, akkor az autók jobban megújultak, mint azt elsőre gondoltuk. Hiszen így az autó főbb szerkezeti elemei is jelentős változáson esnek át.
A legújabb hírek szerint a megacasting eljárás vette kezdetét tehát elsőként a Model Y esetében, bár még hivatalos bejelentés nem történt, de a LinkedInre vélhetően jóváhagyással tette fel Axel Turck öntőmester a frissen öntött elemről az alábbi képet:
A képen az urak Tesla-logós munkavédelmi sisakot hordanak és mivel a Model Y lesz az első „megacastolt” Tesla, így vélhetően ennek látjuk egy elemét. A képalatti leírásban az szerepel, hogy az öntvény tömege 130 kg és Texasban készült, így könnyen összerakható a kép a konkrétumok említése nélkül is. Úgy tűnik, Musk nem vár a németországi törvénykezés útvesztőire, hanem szülőföldjén, Amerikában húz bele és létesít még egy üzemet, ahol a Model Y készülhet. Lehetősége van rá, hiszen az IDRA öntőgépei már idén januárban megérkeztek a leendő üzem területére, így bőven volt idő azóta azok konfigurálására.
Aki nem olvasta még, hogy mit jelent ez a technológia, azoknak gyorsan elmondjuk, hogy a Tesla elképzelése az, hogy a hagyományos autógyártási technológiákkal szemben a váz elemeit nem nagyobb lemezekből kivágott, egyesével formázott több száz kis darabkából hegesztenék össze. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas présgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát. Az első üzem, ahol ez az új technológia a gyakorlatban is bemutatkozhatott, az a fremonti gyár volt még tavaly augusztus végén.
A Tesla az IDRA nyomásos öntőgépeivel egy-egy darab nagy méretű, vékony falú alumínium öntvénnyel fogja helyettesíteni az egész első és hátsó teherhordó szerkezetét az autónak. Ezeket eddig darabonként több tucat préselt lemezből hegesztették össze. Mind az egyes lemezek présszerszámai, mind a hegesztő cellák nagyon komoly beruházást igényelnek az autógyártássban. Ezt váltják ki ezzel az új megoldással. A gépekre megadott nyomóerő pedig valójában összeszorító erő, mely ellentart a nyomás alatt beinjektált, “belőtt” olvadt alumínium nyomásának, miközben az szétterül a nagy felületű öntőformában. Ezen komoly összeszorító erő, illetve a nagy méret miatt hívják Gigapress-nek. Tehát ha helyes a következtetés, akkor az azt jelenti, hogy a Tesla elkezdte a Model Y sorozatgyártásában is alkalmazni a közelmúltban felállított óriási öntőgépeket.