Mercedes-Benz: amíg keresik, adják a belsőégésű motorokat

0

Úgy tűnik, hogy a Toyota jelenlegi elnökének és a Mercedes-Benz igazgatójának is hasonló véleménye van a belsőégésű motorokról. Szerintük nem kell sietni a technológia kivezetésével. Ellentétben a Toyotával, a csillagos márka viszont legalább fejleszt és folyamatosan dobja piacra tisztán elektromos modelljeit, míg a japánok szépen elüldögélnek a hibrid meghajtás kényelmes, „hova siessünk” fotelében.

Ola Källenius (Mercedes-Benz CEO) is hasonló módon ráérne a belsőégésű motorok kivezetésével a márka kínálatából, ám őt kevésbe nemes érdekek motiválják, mint japán kollégáját. Míg Toyoda a japán autómárkákat félti, hogy saját pályájukon vernék el őket a versenytársak, Källenius addig árulná az ilyen autókat, amíg arra van kereslet. Vagyis, ami pénzt hoz az jöhet, még ha környezetszennyező is. Erről a német vezérigazgató a Financial Times egyik rendezvényén beszélt: „Amíg van rá igény, a Mercedes-Benz továbbra is árusítani fogja ezeket az autókat.”

Még jó pár évig teheti ezt meg a Mercedes-Benz, hiszen az anyacég Daimler idén márciusban jelentette be, hogy csupán a következő évtized végére tervezik kivezetni az alá tartozó márkák kínálatából a belsőégésű erőforrásokat. Az első időpont erre 2039 volt, ami az Ambition2039 néven futott, de aztán dátum nélkül közelebb hozták ezt a céldátumot.

Markus Schäfer, aki a Mercedes-Benz igazgatóságában a fejlesztésért és a napi üzleti ügyekért felelős vezető és a Daimler igazgatósági tagja is, nyilatkozott a német Handelsblatt kiadványnak. Elmondta, szerinte mindenkinek fel kell ismernie, hogy a járműipar átalakulása az elektromos hajtások felé sokkal gyorsabban történik, mint azt korábban feltételezték.

 „Mindenesetre mi egy korábbi átállásra készülünk” mondta, majd hozzátette, hogy” a termékeinket tekintve a közeljövőben már semmilyen racionális ok nem marad a belső égésű motorok választására. Egy olyan forgatókönyv is elképzelhető, melyben szinte lehetetlenné válik majd a hagyományos autók 2025 utáni regisztrációja.” Fejtette ki véleményét Schäfer

Amikor ilyen nyilatkozatokat olvas az ember, valóban felvetődik benne a kérdés, hogy most tulajdonképpen mit szeretne a Mercedes-benz? Egyik irányból nyomatják az EQ termékcsaládot és jönnek a karbonsemlegesség ígéretével, aztán jön Ole Källenius és bemondja, hogy ők bizony fognak belsőégésű autókat árulni, ameddig csak a vásárlóik keresik.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!