A Volkswagen Csoport korábban bejelentette, hogy 2022-re minden jelentős járműszegmensben kínál majd a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat. 2025-ig csak Volkswagen márkajelzéssel 20 elektromos modellt vezetnek be, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben.
Ehhez természetesen sok és nagy kapacitású gyár kell, amiből a Volkswagennek van is bőven. Európában jelenleg 3 helyen készülnek ezek a járművek (VW járművek: Zwickau, Drezda – Škoda járművek: Mladá Boleslav), míg Kínában már 2 gyár is a márka sikerein dolgozik: Foshan, Antig.
Kontinensünkön tehát jelenleg 3 üzemben készülnek a tisztán elektromos Volkswagenek, ami a márkánál egyet jelent az ID. termékcsaláddal. Az első modell az ID.3, ami egy kompakt, ferde hátú, ötszemélyes elektromos személyautó és 2019 november 4 óta gyártják Zwickauban, de a globális piacra szánt ID.4 is itt készül és még további négy ID. családtag gyártása van itt tervben. A termelésbe múlt hét óta besegít a drezdai Üvegpalota is, bár, a jelenleg itt elkészülő heti 35 darab autó nem igazán tétel a Volkswagen számára. Az üzem célja leginkább a gyárlátogatás élményének biztosítása az érdeklődőknek. A harmadik üzem pedig Csehországban található, Mladá Boleslavban, ahol az Enyaq gyártása zajlik.
2022-ben pedig újra szintet lép a Volkswagen, hiszen bekapcsolódik a termelésbe Emden és Hannover is, míg az amerikai igényeket Chattanooga lesz hivatott kielégíteni. Előbbi, vagyis az emdeni üzem helyzetéről, az átalakítás állapotáról közölt adatokat most egy sajtónyilatkozat formájában a Volkswagen, sajnos csak német nyelven. A legfontosabb információ az, hogy az üzem átállításra a MEB padlólemezes elektromos autók gyártására kiválóan halad és a tervek szerint a 2020 júniusában kezdődött munkálatok 2022 első felére révbe érhetnek. Az első, itteni e-autó az ID.4 lesz.
Az ID.4 gyártása párhuzamosan megy majd tovább Zwickauban is, míg Emdenbe bejön majd a most még csak ID.VIZZION és ID. Space Vizzion néven ismert autók gyártása, várhatóan 2023-tól. A Space Vizzion alapjait az ID. Vizzion névre keresztelt limuzin adta és a most még ismeretlen végső elnevezésű autók a mostani Passat kategóriájában játszanak majd. A szedán tanulmányautójában 111 kWh, míg a kombi gyomrában egy 77 kWh-s pakk volt azok bemutatásakor, de hogy végül mekkora akkupakk és milyen tudás lesz az autók adattábláján, az jó kérdés.
Ha már Passat, akkor ez a típus és az Arteon is egy átmeneti időszak erejéig még gyártásban marad itt, majd vélhetően ezek kapacitását is végül befogadja majd az itteni e-autó gyártás. Emdenben jelenleg 8000 dolgozó van, őket átképzik az elektromos autók gyártására, így mindenki munkahelye megmarad.