Folyamatosan bővül az elektromos autók értékesítése az északi országban, folyamatos átalakulást generálva az ottani új autó értékesítésekben, melynek végén teljesen kiszorulnak majd a belsőégésű motorok a kínálatból. Bár európai szinten arányaiban itt a legtöbb elektromos autó, mégis jelenleg Németországra húzható rá az a szerep, hogy ott adják el a legtöbb elektromos autót, ami nyilván a két ország méretéből és az ottani autók számából fakad. Ami áprilisra biztosan igaz, hogy közel duplázódtak az eladások Norvégiában a 2020-as év hasonló időszakához képest.

Ezúttal is az Insideevs csapat grafikonjait hoztuk el az olvasóknak. 2021 áprilisában Norvégiában 10 545 elektromos autót adtak el, 104 százalékos növekedést produkálva az országban és a hetedik olyan hónapot produkálva, amikor 10 000 feletti darabszámban adtak el elektromos autót. A statisztika egybeveszi a tisztán elektromos (BEV – Battery Electric Vehicle) és a plug-in hibrid (PHEV)meghajtású járműveket, így jött ki áprilisra a fenti szám.

  • BEV: 7229 db (54,9 százalékos piaci részesed az eladásokból) + 737 db használt autó + 691 kishaszongépjármű (van).
  • PHEV: 3316 db (25,2 százalékos piaci részesed az eladásokból).
  • Totál: 10 545 db (80,1 százalékos piaci részesed az eladásokból).

2021-re vonatkozóan éves szinten eddig több, mint 40 000 elektromos autót adtak el az országban, 91 százalék feletti részesedést kihasítva az új autó eladásokból.

  • BEV: 26 388 db (53,3 százalékos piaci részesed az eladásokból).
  • PHEV: 13 921 db (28,1 százalékos piaci részesed az eladásokból).
  • Totál: 40 309 db (81,5 százalékos piaci részesed az eladásokból).

Az pedig mindig egy érdekes része a történetnek, hogy melyik típus a legnépszerűbb egy adott országban. Norvégiában a Volkswagen ID.4 volt a legkeresettebb idén áprilisban. 1824 darabot adtak el a típusból, ezzel az eladott új elektromos autók 13,9 százaléka ID.4 volt. A második legnépszerűbb elektromos modell az Audi e-tron SUV volt, míg meglepő módon a Tesla Model 3-ból csupán 4 darabot adtak el. Ez a szám vélhetően valamilyen szállítási problémát indikál a gyártónál, mert ez elképzelhetetlenül alacsony szám.

  • Volkswagen ID.4 – 1 824 (2 684 ÉVKÖZI)
  • Tesla Model 3 – 4 (2 570 ÉVKÖZI)
  • Audi e-tron – 668 (2 450 ÉVKÖZI)
  • Polestar 2 – 469 (1 730 ÉVKÖZI)
  • Nissan LEAF – 313 (1 678 ÉVKÖZI)
  • Mercedes-Benz EQC – 378 (1 591 ÉVKÖZI)
  • MG ZS EV – 187 (1 047 ÉVKÖZI)
  • BMW i3 – 225 (716 ÉVKÖZI)
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!