Az első hírek még 2019 decemberében kezdtek el szállingózni arról, hogy a GT kivitelek (GTI, GTD, GTE) nem maradnak utód nélkül és a Volkswagen az elektromosan meghajtott autókategóriáján belül is biztosít helyet extra teljesítményű kiviteleknek. A pletyka már akkoriban GTX néven hivatkozott az elektromos csúcsteljesítményű autók típusjelzésére és a Volkswagen legfrissebb sajtónyilatkozata értelmében valóban ez lesz a nevezéktan.
„A GT betűpáros már hosszú ideje a vezetési élményt képviseli” – mondta el Klaus Zellmer, aki a Volkswagen marketing és értékesítési főnöke (Board Member for Marketing and Sales). „Most az X építi a hidat a jövő mobilitása felé. A fenntarthatóság és a sportosság nem zárják ki egymást, hanem intelligensen kiegészítik egymást.” Az X az összkerékhajtást is képviseli majd az ide tartozó autók esetében, hiszen az első tengelyre is beköltözik egy elektromos motor, amivel így beköltözik a négy hajtott kerék az ID. termékcsaládba is. A kiegészítő motor néhány milliszekundum alatt intelligensen bekapcsolódik a hajtáslánc elemi közé, ha nagy teljesítményre, vagy különösen erős tapadásra van szükség. A GTX kivitelekben aktiválható lesz egy úgynevezett „vontatási” (traction) mód is, amivel állandó jelleggel bekapcsolva tartható a második motor. A teljesítményen túl a tulajdonos számos formatervezési részletben gyönyörködhet, amik mind a GTX kivitel sportosságát hangsúlyozzák.
Igaznak bizonyultak a 2 évvel ezelőtti pletykák, hogy 2021 elején érkeznek az első GTX variánsok, amik szintén igaznak bizonyultak. Hiszen az ID.4 lesz az első olyan elektromos autó a Volkswagen kínálatában, ami megkapja a GTX utótagot.
Ma végre lehullt a lepel és megtudhattuk, hogy az ID.4 megkapja ezt az utótagot. Mi is ez pontosan? Két elektromos motorral, megtámogatott ID.4, mely 300 lóerős összteljesítménnyel és 77 kWh-s akkumulátorral érkezett meg a piacra.
Nulláról százra a négykerék-meghajtásnak köszönhetően 6,2 mp alatt gyorsul az elektromos ID.4 GTX, melynek végsebessége 180 km/h. Érdemes tudni, hogy az ID.4 GTX a maximum energiáját csupán 30 másodpercig élvezhetjük, amikor az akkumulátor hőmérséklete 23 és 50 fok között van, 88%-os töltöttség felett.
Ami a belteret illeti, az ID.4 GTX nem sokban különbözik a gyári ID.4 változattól. Három LED-del bővítették az első lökhárítót, plusz a szokásos GTX feliratot is elég sok helyen elhelyezték az autón és a beltérben. Ezzel megkönnyítve a GTX és a sima verzió közötti könnyű megkülönböztetést.
További megkülönböztető anyagok a műszerfal felső részén és az ajtó paneljai bőrborításán is megfigyelhető ami mélykék színben pompázik. Vörös varratokkal és vörös hangulatvilágítással emeli ki a Volkswagen az elektromos ID.4 sportosságát.
Sport csomagban 15 mm-rel lejjebb ültetett autót kapunk, Sport Plus csomag esetében pedig állítható a felfüggesztés.
A VW ID.4 GTX idén nyáron kerül majd a piacra, Németországban 49950 eurós (kb. 17 millió forintos) áron lesz megvásárolható.