Meglepődve olvastam, hogy a Fiatnak milyen tervei vannak egyik legnépszerűbb modelljük, az 500-as elektromos változatával. Képeken nagyon frankó az autó, a külső és a belső kinézetre sokunknak egy szavunk sem lehet, mert jó érzékkel nyúltak a dizájnerek az autóhoz. Azonban valami félremehetett a részletek összerakásakor, mert nem fogy úgy az autó, ahogyan azt tervezték a Fiat marketingesei.
A probléma minden bizonnyal a kis méretben és a magas ár kapcsolatában keresendő, sajnos még az elektromos meghajtás ellenére sem tud hívogató lenni ez a kombó. Méret tekintetében szerintem mindenki tudja miről beszélek, a Fiat 500 már egy ideje az utakon van, így mindenki láthatta már élőben. Nagyon kívánatos a kis elektromos olasz, viszont elég drágán vásárolható meg és ez egyre inkább meglátszik az eladási számokon is.
A 2020-as gyártás beindulása óta nagyjából 32 ezer 500e készült. Ebből tavaly 19, míg idén 4 ezer gurult le a gyártósorról. Ebből az EU-n belül csupán 17 ezer autóra került rendszám, míg a maradék sok ezer autó csak várakozik valahol, hogy valaki lecsapjon rájuk.
A számok sajnos visszajutottak az igazgatóságra is, akik szomorú, de szükséges döntés meglépése mellett döntöttek: csökkentik a Fiat 500 e gyártási darabszámait. A torinói Mirafioriban található üzem a napi 300-ról csökken napi 210 legyártott darabra. Olasz sajtóértesülések szerint a kapacitáscsökkentés egyik oka az akkumulátorhiány, de ezt személy szerint 2021-ben, amikor egyre másra nyílnak és bővülnek az akkugyártól kapacitásai, nehezen tudom elhinni.
Április 19-től az eddigi két műszak helyett napi egy műszak foglalkozik majd az elektromos 500 gyártásával. Az olasz fémipari munkások szakszervezete (FIM – Federazione Italiana Metalmeccanici) szerint a termelés visszafogása nem az alacsony kereslet számlájára írható, hiszen elmondásuk alapján az elektromos 500 az egyik legnépszerűbb elektromos autó Olaszországban.
A szakszervezet belső kommunikációja is a Samsung SDI által előidézett akkuhiányra hivatkozik. Az azonban már nem egyértelmű, hogy a cellák hiánya, vagy az akkupakkok összeszerelésének problémája okozza-e a kiesést. Ferdinando Uliano, a FIM titkára szerint ez akár annak a 160 dolgozónak is veszélyeztetheti a munkahelyét, akiket tavaly októberben vettek fel, határozott idejű szerződéssel.