Végre ez a nap is elérkezett, pedig a tisztán elektromos Q4 első bemutatója nem most volt. Először 2019-ben találkozhattunk vele a Genfi Autóshow keretein belül és nem túlzok, ha azt mondom, hogy már akkor sok rajongót szerzett magának az elektromos Q4. Az Audi a bemutató alkalmával azt mondta a média képviselőinek, hogy 2020 végén kerül gyártásba a Q4 e-tron, ami a jelek szerint némi csúszásba került, de szerencsére tényleg csak pár hónapról beszélhetünk.
Most viszont itt van a típus és a koronavírus-okozta helyzet miatt ezen autó is egy virtuális rendezvényen fedte fel magát. A MEB padlólemezre épülő e-tron kivitel méretei az alábbiak:
- Hosszúság: 4,588 m
- Szélesség: 1,865 m
- Magasság: 1,632 m
Ezekkel az adatokkal a Q4 e-tron gyakorlatilag a jelenlegi Q3 méreteit hozza el a vásárlóknak.
Ami az akkumulátor nagyságát illeti, ott 55 és 82 kWh (bruttó) között választhatunk. DC villámtöltésnél 100 és 125 kW teljesítmény közül választhatunk. Az AC fedélzeti töltők tudása is egészen kellemes, a második felszereltségi szinttől már 11 kW. Az autót a mostani tervek szerint három kivitelben vehetjük meg:
Q4 34 e-tron | Q4 34 e-tron | Q4 40 e-tron | Q4 50 e-tron quattro |
Első motor | – | – | 109 LE |
Hátsó motor | 170 LE | 204 LE | 204 LE |
Összesített teljesítmény | 170 LE | 204 LE | 300 LE |
Forgatónyomaték | 310 Nm | 310 Nm | 460 Nm |
0-100 km/h | 9,0 s | 8,5 s | 6,2 s |
Végsebesség | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Akkumulátorkapacitás (nettó) | 52 kWh | 77 kWh | 77 kWh |
Hatótáv (Sportback) | 341 km (349 km) | 520 km (528 km) | 488 km (497 km) |
Töltési teljesítmény (AC/DC) | 7,2 kW / 100 kW | 11 kW / 125 kW | 11 kW / 125 kW |
Tömeg (Sportback) | 1.965 kg (1.970 kg) | 2.095 kg (-) | 2.210 kg (2.215 |
Az alábbi felsorolást végig futva a középső, tehát a 40 e-tron lehet az arany középút a tudást és a megtehető hatótávot tekintve, hiszen ezzel akár az 520 kilométer WLTP környéki hatótáv is hozható.
Továbbá az elektromos Q4-hez felárért cserébe vonóhorgot is kérhetünk, ami a két kisebb verziónál 1000 kg, míg a nagyobb 50-es quatrronál 1200 kg-ot vontathatunk. Szintén felárért vehetünk hőszivattyút is.
Az elektromos Q4 e-tron forgalmazása júniusban indul az öreg kontinensen, a Sportback változat nyár végén kerülhet a kereskedésekbe. A Q4 e-tron hazai, magyarországi ára bruttó 16 550 000 forinttól indul, a 40 e-tron típusért 19 100 000 forintot kell fizetnünk. A legerősebb 50-es típusért pedig 21 420 000 forintot kell a kereskedésben hagynunk, ha az alap modelleket akarjuk megvásárolni. A Sportback változatok áráról egyelőre még nem érkezett hazai hír.
Az Audi egyébként nem bízta a véletlenre a Q4 e-tron iránti igényeket és már március vége óta megy a végleges kivitel gyártása Zwickauban.