A régebbi Taycanok is megkapják a nagy szoftveres frissítést

0

Ahogyan azt már többször kifejtettem, a szoftveres támogatás rendkívül fontos egy összetett elektronikai eszköz esetében, legyen szó telefonról, vagy éppen egy autóról. Az elektromos autók esetében pedig különösen fontos az, hogy a gyártó lehetőleg a vásárlás után minél tovább biztosítson a jármű számára rendszeres frissítéseket, szoftveres javításokat.

A Porsche Taycan a német luxusmárka első tisztán elektromos autója, így vélhetően beleadtak apait-anyait az autóba, de itt is elkél a szoftveres utógondozás. A gyártó sajtónyilatkozata értelmében pedig most a legelső széria is megkapja azt a szoftveres csomagot, aminek révén a 2021-es modellévű autókkal egyenértékű funkciókkal gazdagodik az autó.

Az akció a 2019 és 2020-as modellévű autókat érinti, melyeket mindenképpen el kell vinni egy márkaszervizbe, hiszen a szoftver feltöltésén túl fizikai komponenseket is cserélni kell, valamint az egész műveletet adaptálni az autóhoz. Fontos tudni, hogy a beavatkozás nem kötelező jellegű, így a tulajdonos ráér ezzel akkor foglalkozni, amikor amúgy is eljön az időszakos szervizlátogatás ideje. A beavatkozás ingyenes és nagyjából fél napot vesz igénybe.

Az egyik legfontosabb újdonság, hogy a 2021-es, új Taycan esetében 1600 euró felárért elérhető 22 kW-os AC fedélzeti töltőt már utólag is be tudják szerelni a régebbi autókba, ám ennek költségéről most nem tesz említést a Porsche.

A frissítés után elérhetővé válik a Battery-saving charging funkció, aminek segítségével a tulajdonos lejjebb veheti az alapból 270 kW-os DC villámtöltési teljesítményt 200 kW környékére. Ha nem sietős a sofőr útja, ezzel csökkenthető az akkupakk kondíciójának romlása, ami elsősorban a cellák kisebb hőterhelésének köszönhető.

A zene kedvelőinek is kedveskedik a Porsche, hiszen megjelenik a beépített Apple Music és a Podcast-ek funkció.

Megjelenik majd a bővített funkciókkal bíró Charging Planner is, ami segít az utazás során megtervezni azt, hogy hol és mennyit kell tölteni, hogy a lehető legkisebb várakozás (és persze költség) mellett érkezzen meg a sofőr az utazás célpontjáig.

Végül a régebbi Taycan tulajdonosok is élvezhetik majd a Smart Lift funkciót, aminek értelmében az adaptív légrugózású modellek úgy programozhatók, hogy azok automatikusan megemelkedjenek bizonyos, ismétlődő helyzetekben, például gyorsulásoknál vagy autópályákon, esetleg a fekvőrendőrnél.

A Porsche elmondása szerint a további frissítések ezen autók esetében is már OTA módon érkeznek, vagyis az autó magának letölti és telepíti, ehhez internetkapcsolat szükséges.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!