Ahogyan azt már többször kifejtettem, a szoftveres támogatás rendkívül fontos egy összetett elektronikai eszköz esetében, legyen szó telefonról, vagy éppen egy autóról. Az elektromos autók esetében pedig különösen fontos az, hogy a gyártó lehetőleg a vásárlás után minél tovább biztosítson a jármű számára rendszeres frissítéseket, szoftveres javításokat.
A Porsche Taycan a német luxusmárka első tisztán elektromos autója, így vélhetően beleadtak apait-anyait az autóba, de itt is elkél a szoftveres utógondozás. A gyártó sajtónyilatkozata értelmében pedig most a legelső széria is megkapja azt a szoftveres csomagot, aminek révén a 2021-es modellévű autókkal egyenértékű funkciókkal gazdagodik az autó.
Az akció a 2019 és 2020-as modellévű autókat érinti, melyeket mindenképpen el kell vinni egy márkaszervizbe, hiszen a szoftver feltöltésén túl fizikai komponenseket is cserélni kell, valamint az egész műveletet adaptálni az autóhoz. Fontos tudni, hogy a beavatkozás nem kötelező jellegű, így a tulajdonos ráér ezzel akkor foglalkozni, amikor amúgy is eljön az időszakos szervizlátogatás ideje. A beavatkozás ingyenes és nagyjából fél napot vesz igénybe.
Az egyik legfontosabb újdonság, hogy a 2021-es, új Taycan esetében 1600 euró felárért elérhető 22 kW-os AC fedélzeti töltőt már utólag is be tudják szerelni a régebbi autókba, ám ennek költségéről most nem tesz említést a Porsche.
A frissítés után elérhetővé válik a Battery-saving charging funkció, aminek segítségével a tulajdonos lejjebb veheti az alapból 270 kW-os DC villámtöltési teljesítményt 200 kW környékére. Ha nem sietős a sofőr útja, ezzel csökkenthető az akkupakk kondíciójának romlása, ami elsősorban a cellák kisebb hőterhelésének köszönhető.
A zene kedvelőinek is kedveskedik a Porsche, hiszen megjelenik a beépített Apple Music és a Podcast-ek funkció.
Megjelenik majd a bővített funkciókkal bíró Charging Planner is, ami segít az utazás során megtervezni azt, hogy hol és mennyit kell tölteni, hogy a lehető legkisebb várakozás (és persze költség) mellett érkezzen meg a sofőr az utazás célpontjáig.
Végül a régebbi Taycan tulajdonosok is élvezhetik majd a Smart Lift funkciót, aminek értelmében az adaptív légrugózású modellek úgy programozhatók, hogy azok automatikusan megemelkedjenek bizonyos, ismétlődő helyzetekben, például gyorsulásoknál vagy autópályákon, esetleg a fekvőrendőrnél.
A Porsche elmondása szerint a további frissítések ezen autók esetében is már OTA módon érkeznek, vagyis az autó magának letölti és telepíti, ehhez internetkapcsolat szükséges.