Elkezdődött az Audi Q4 e-tron gyártása Zwickauban

0

A Q4 e-tron lesz az első olyan tisztán elektromos Audi SUV, ami Németországban készül majd, hiszen az újkori e-tron járművek első fecskéje, az e-tron SUV a márka brüsszeli gyárában készül, míg a hozzá használt motorok a győri Audi gyárból érkeznek. Sajnos a Q4 e-tron végleges kinézetére és specifikációira még pár hetet várnunk kell, előzetes értesülések szerint a típus sorozatgyártásra érett kivitelének premierje valamikor áprilisra várható.

Ami viszont biztos, hogy az Audi már most készül a vásárlói rohamra és elkezdték gyártani a hamarosan megismerhető autót a mai naptól. Erről hivatalos sajtónyilatkozatban értesítette az érdeklődőket a márka. A MEB padlólemezre épülő SUV gyártása szintén Zwickauban zajlik majd, ahol már nagy a tapasztalat, köszönhetően az ID.3 és ID.4 modellek ottani gyártásának. Az ottani üzem igazából egy „multi-brand” üzem, tehát bár a gyár tetején Volkswagen logó látható, a konszern más márkáinak autói is készülnek itt. Elég csak a Cupra Born esetére gondolnunk és mindjárt nem furcsa, hogy miért készül egy Audi Zwickauban.

A VW autóira specializálódott munkatársak mellett közel 100, Audi specialista várta a startot, akik előzetesen minden szükséges felkészítést megkaptak a Q4 gyártásához. A szükséges gyártósori elemek és présgépek szintén Ingostadtból érkeznek.

„Az Audi Q4 e-tron gyártásának megkezdésével a zwickaui Volkswagen gyár mától egy multi brand üzem. Ennek eredményeként új fejezetet írunk az autóipar hosszú történetében itt, Szászországban. Szeretnék köszönetet mondani az Audi összes alkalmazottjának, akik jelenleg a legmagasabb színvonalon, a megbeszélt mennyiségben és ütemterv szerint gyártják a járműveket.”

A sajtónyilatkozat alapján tehát április közepére várhatjuk a típus premierjét, míg 2021 nyarától már meg is vásárolható a Q4 e-tron. Az utasteret mindenesetre már megmutatta az Audi pár hete:

Hajtáslánc tekintetében eddig az alábbi adatok tudhatók:

  • 225 kW összteljesítmény: 150 kW hátsó és 75 kW első tengelyen lakó motorral.
  • Bruttó 82, nettó 77 kWh akkukapacitás
  • 450 km WLTP hatótáv (egy későbbi, csak hátsókerekes verzió esetében 500 km)
  • 125 kW DC villámtöltési képesség. Az AC még nem ismert.
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!