Az akkumulátorok fejlődésének szempontjából egyre jobbnak ígérkezik a 2021-es év. A hosszú idő után felpezsdülni látszó akkumulátorfejlesztési roham egyre nagyobb léptékben bontakozik ki, aminek végső soron mi, elektromos autó rajongók örülhetünk csak igazán. Idén fut fel a Tesla 4680-as cellája, a Volkswagen is saját tervezésű lítium-alapú akkumulátorokkal készül és a legjobb, hogy a Quantumscape már a gyárát építi a szilárdtest akkumulátoraink.
Az ázsiai akkumulátorgyártók dominanciája egyre növekszik, elég csak a CATL, LG Energy Solution, vagy Samsung SDI óriásokra gondolnunk, ám a háttérben a másik Kínai gigász, a BYD is készül a maga attrakciójával, ez lesz a Blade akkumulátor.
A vállalat legújabb sajtónyilatkozata szerint az új iparági sztenderdeket felállító, kiemelkedően biztonságos akkumulátoruk készen áll a sorozatgyártásra és első körben az idén, Norvégiában bemutatkozó, hétüléses BYD Tang SUV gyomrában bizonyíthat.
Ami viszont még fontosabb, hogy BYD most további információkat közölt az akkumulátor tudásáról. Ahogyan a sajtónyilatkozat is elmondja, a cella legfontosabb tulajdonsága a biztonságos üzemen túl a megbízhatóság. Ez a Blade cella esetében 1,2 millió km megtételét biztosítja, akár 3000 töltési ciklussal karöltve. A legjobb pedig az egészben az, hogy ez a cella is lítium-alapú, vagyis a már évek óta bevált kémiára alapul.
A cella méretei: 96 cm X 9 cm X 135 cm. A cellák modulokba rendezhetősége is fejlődött, akár 50 százaléknyi hely is nyerhető egy Blade akkupakk használatával. Blade Battery felületi hőmérséklete figyelemre méltóan alacsony, 30–60 Celsius fok között alakul az üzemi adat. De a cellákat használták 300 Celsius fokos környezetben is, valamint 260 százalékkal túltöltötték és egyik teszt során sem gyulladtak ki a cellák. A Blade cellák a BYD kínai üzemében (Chongqing) készülnek majd, éves szinten 20 GWh gyártói kapacitásra beállítva.
Visszatérve a BYD Tang SUV-ra, a benne található Blade cellák 30-ról 80 százalékra 30 perc alatt feltölthetők, 110 kW-os DC villámtöltő használatával. Bár a sajtónyilatkozat nem tér ki rá, információk szerint a Tang akkupakkja 86,4 kWh kapacitású lesz.