Az elmúlt hetekben, hónapokban nagyon felpörögtek az események az autóiparban. Ez konkrétan azt jelenti, hogy az eddig ismert, belsőégésű motorokra alapuló világ felgyorsultan szűnik meg és adja át helyét az elektromos meghajtásnak. Az autómárkák egymás után jelentik be, hogy az évtized végére kigyomlálják a benzines és dízeles erőforrásokat a kínálatukból. Sőt, egyes márkák már 1-2 év múlva kiveszik kínálatukból a csak belsőégésű erőforrásokat, az új beugró szint a mild hibrid lesz egyre inkább. A Peugeot már bejelentette ezt a konkrét lépést nemrég:
Az újabb szöget az Audi verte be a technológia koporsójába azzal a bejelentésükkel, hogy a jelenlegi motorgeneráció kifutása után nem lesz újabb belsőégésű motorkínálatuk. Vagyis a mostani motorgeneráció az utolsó az Audi kínálatában.
A döntésről az Audi igazgatója, Markus Duesmann beszélt a német Frankfurter Allgemeine Zeitung magazinnak adott interjúja során. A beszélgetés során többször hivatkozott arra, hogy a döntés hátterében az Euro7 szabályozás áll, ami egyszerűen kivitelezhetetlen fejlesztések elé állítja a belsőégésű motorokat. Ugyanakkor a 48V-os mild hibird és plug-in hibrid rendszerekben még tovább él pár évig a most futó motorgeneráció, de várhatóan a tisztán benzines, vagy dízeles autók pár éven belül eltűnnek az Audi kínálatából is, ahogy azt a Peugeot is teszi 2023-ra.
Az átállásra vagy az ütemezésre nem tért ki Duesmann, de azt elmondta, hogy Európán kívül is van autópiac, így a jelenlegi motorgenerációt még egy ideig el tudják adni más piacokon is, ahol az elektromos mobilitás, vagy éppen a környezetvédelmi szabályozások nem járnak az európai szinten. De ezen piacokra is csak a mostani generációval készülnek, a fejlesztések ezen a területen teljesen leállnak.
Hasonló véleményen van a Daimler égisze alá tartozó Mercedes-Benz is
Markus Schäfer, aki a Mercedes-Benz igazgatóságában a fejlesztésért és a napi üzleti ügyekért felelős vezető, nyilatkozott a német Handelsblatt kiadványnak. Elmondta, szerinte mindenkinek fel kell ismernie, hogy a járműipar átalakulása az elektromos hajtások felé sokkal gyorsabban történik, mint azt korábban feltételezték. „Mindenesetre mi egy korábbi átállásra készülünk” mondta, majd hozzátette, hogy” a termékeinket tekintve a közeljövőben már semmilyen racionális ok nem marad a belső égésű motorok választására.