Míg Magyarország az 1848 március 15-i eseményekre emlékezett, a Volkswagen megtartotta a már korábban Twitteren beharangozott Power Day című rendezvényét, ami a Teslához hasonlóan a vállalat stratégiai terveit mutatta be a következő évekre. Természetesen az akkumulátorokra vonatkozó terveket ismerhettük meg itt, mivel a Volkswagen Csoport komolyan készül arra, hogy a következő években szép lassan eltűnik a belsőégésű motor és helyét átveszi az elektromos mobilitás.
A prezentáció a 2030-ig esedékes terveket mutatta be, melyek magját 6 saját, európai akkumulátorgyár adja majd, a tervek szerint mindegyik évi 40 GWh gyártói kapacitást tud prezentálni.
Az első gyár a már épülőben lévő, Northvolttal közösen üzemeltetendő gyár lesz a svédországi Skellefteå mellett. Eredetileg évi 14 GWh kapacitás legyártására méretezték, de természetesen ez bővítésre kerül majd. A termelés 2023-ban indulhat itt be. A második üzem a márka salzglitteri újrahasznosító üzeme mellett épül meg. Itt kezdetben csak 16 GWh-val számoltak, de természetesen a bővülés itt is megjelenik majd, a gyártás 2025-ben kezdődik itt.
A harmadik akkugyár Spanyolország, Portugália, vagy Franciaország területén épülne meg, ám erről még nincsenek konkrét információk. Sajnos a maradék két üzemről is még csak találgatások vannak, ezek értelmében a negyedik üzem valahol Közép-Európában (2027-es gyártásindulással), az ötödik pedig Németország területén várható. Ami biztos: 2030-tól évi 6×40, vagyis 240 GWh kapacitással számol!
Ha már akkumulátor, a beszámoló másik nagy jelentőségű híre egy saját fejlesztésű, gyártású akkucella bemutatása volt. A VW egyelőre nem sokat árult el róla, de az biztos, hogy prizmatikus, tehát téglatest-alakú cellákkal számol. Kémia szempontjából legalább kettőt várhatunk. Az olcsóbb, LFP kémiájúak az alacsonyabb árszinten lévő autókba kerülnek, míg a másik és egyben drágább akkucellák a márkacsoport drágább autóiba. Ezekkel a szabványosított cellákkal a cégcsoport 80 százalékának autóit kívánják ellátni, míg a maradék 20 százalékba egyedi igények szerint gyártandó cellák kerülnek.
A saját fejlesztésű cellákkal a VW közel 50 százalékos költségcsökkentést remél: 15 százalék a saját tervezésen, 10 százalék a gyártáson, 25 százalék a nyersanyagbeszerzésen. Ráadásul az akkumulátorok újra hasznosítását 95 százalékos rátával határozták meg.