Nagy akkumulátoros bejelentésre készül a Volkswagen

0

Az elektromos autózás egyik kulcsa a tárolt energia. A hajtáslánc maga kiváló és pofonegyszerű, viszont már több, mint 100 éve ugyanaz a hátrány kíséri a technológia útját: az akkumulátorok. Mert hiába kiváló ötlet egy elektromos hajtású autó, ha a bennük lévő akkucellák csak korlátozott hatótávra elegendő energiát képesek tárolni. A fejlődés bár lassú, de folyamatos és elég, ha csak az elmúlt 3-4 évre tekintünk vissza a területen.

A kérdéses komponens fontosságát bizonyítja az is, hogy a vonatkozó fejlődés újdonságainak egyre több gyártó szentel külön bejelentést. Bizony több, mert a Tesla (Battery Day) után a Volkswagen is már szervezi első ilyen témájú prezentációját, Volkswagen Power Day néven!

Szintén a Tesla után a Volkswagen is egyre sűrűbben használja a Twittert, mint kommunikációs csatornát! Az esemény beharangozására is ezt az utat választották a márkánál, ahogyan arról a fenti poszt is tanúskodik.

De mit várhatunk a bejelentés kapcsán? Az már régóta tudott, hogy a Volkswagen is komoly erőfeszítéseket tesz az akkumulátorellátás biztosítása érdekében. Ez annak fényében tudott, hogy a gyártó a Tesla után a legtöbb legyártott elektromos autó gondolatával kacérkodik. Felgyorsítják a Volkswagen átalakítását, amelynek célja, hogy a vállalat autógyártóból a digitalizáció eredményeire támaszkodó, úgynevezett szoftveralapú mobilitási szolgáltató legyen – jelentették be pénteken Wolfsburgban, a német társaság központjában. A márka a története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül, és ezt a folyamatot felgyorsítják.

A többi között arról is szólt, hogy az átalakítás felgyorsításának jegyében kitűzték azt a célt, hogy az európai piacon 2030-ban az eddig tervezett 35 helyett 70 százalék, az amerikai és a kínai piacon pedig 50 százalék legyen az elektromos meghajtású kocsik aránya az általuk értékesített gyártmányok körében. Ezekhez az autókhoz pedig rengeteg akkucella kell majd, aminek érdekében már 48 milliárd eurónál jár a külső gyártóknak leadott rendelések értéke, ezeken a Samsung SDI, LG Energy Solution, SK Innovation, és a CATL.

De ne felejtsük el a szilárdtest akkumulátorokat sem, a téma úttörője a QuantumScape, akik már a gyárat építik lassan és a Volkswagennek is komoly érdekeltsége van a vállalatban!

A március 15-én, délután 1órakor kezdődő eseményen túl (Stream követése ITT) Herbert Diess megerősítette egy spanyolországi VW akkugyár megépítését is, Martorell mellett. Március 15-én minden kiderül!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!