Éppen egy napja írtunk arról, hogy a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában most jelenleg csökkenőben az elektromos autók eladása. De ez nem először van így, többször megfigyelhető volt a trend az elmúlt pár évben, általában ilyenkor jönnek a károgók, hogy „na,eddig tartott a nagy lendület” és hasonlók. Aztán eltelt néhány hónap és még nagyobb lendülettel fogyott minden tovább.
Míg ez újra eljön, nézzük meg, miként teljesített kínai második legnépszerűbb autómárkája februárban, vagyis a Tesla. Az adatokat a már ismerősként köszönthető Moneyball elemző, míg az ábrákat az insideevs csapata készítette, köszönjük a munkájukat. Mai cikkünkben a Model 3 és Model Y szereplését vizsgáljuk meg, azokból is természetesen a MIC (Made in China) kivitelt, amik a Giga sanghaji üzemében készültek.
A két típusból összesen 18 318 darabot adtak el az ázsiai országban, ami 370 százalékos bővülés 2020 februárjához képest. Ez a harmadik legerősebb hónapja a Teslának, mióta mérik a kínai eladásokat. Bár meg kell jegyeznünk, hogy a Model Y tavaly decemberi, kínai gyártása idén erősen megdobja majd a számokat.
A Model Y-ből februárban 4630 darabot adtak el, míg januárban ez a szám csak 1641 darab volt. A Model 3 eladások továbbra is magasan állnak, januárban 13 843, míg februárban 13 688 darabot tudtak eladni a típusból. Ezzel a Model 3 egyedül 251 százalékos bővülést produkált egy év alatt Kínában.
Összességében elmondható, hogy a Model 3 és Y a második (és harmadik) legnépszerűbb elektromos autós típusok Kínában. A duót csak a Wuling Hong Guang MINI EV tudta elverni, 20 819-es februári darabszámával. Ezt a kis elektromos modellt, mindösszesen 4 000 dollárért (1,2 millió forintért) vásárolhatjuk meg, tehát az ára igazából egy elektromos bicikliével versenyez.
Tesla MIC Feb sales
— Moneyball (@DKurac) March 10, 2021
Model 3: 13,688
Model Y: 4,630
(CPCA via EVPartner)https://t.co/VQZQayxkBs
A Model 3/Y eladások összesen ebben az évben (január és február) 33 800 darab környékén járnak, ami az egy évvel korábbi 6500-hoz képest elég szép ugrás. Persze utóbbi adat csak a Model 3 eladásokat mutatja. Hogy az év további része miként alakul a Teslánál, az még egy jó kérdés, de nagy aggodalomra nincs oka Elon Musk csapatának!