Belassultak a februári elektromos autós értékesítések Kínában

0

A CPCA (China Passenger Car Association) számait alapul véve azt kell mondjuk, hogy a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában belassult az értékesítés. Ez közel 97 000 darab eladott elektromos autót jelent (tisztán elektromos és plug-in hibrid) az ázsiai országban. Ez 675 százalékkal magasabb szám, mint 2020 januárjában, ellenben már 37,9 százalékkal kevesebb, mint 2021 januárjában. Ennek ellenére természetesen voltak sikeres és eladásaikat tovább növelő kínai autómárkák is.

A visszaesés elsődleges okaként a kínai Új Évet jelölik meg, hiszen ilyenkor leginkább az ünneplés előkészítésével, vagy éppen a régen látott, messzi rokonok felkeresésével telik az idő. Hogy aztán tényleg csak ez van a számok mögött és nem valami rosszabb, azt majd a márciusi számok fogják megmutatni. Mindenesetre sejteti az eredmények kimenetelét, hogy a 2021-es január bár sikeresebb volt, mint a tavaly január, ellenben már 2020 decemberéhez képest látható a csökkenés itt is.

Az ország legnépszerűbb, így legtöbbet eladott elektromos autója a SAIC-GM-Wuling márkák közös terméke, a Hongguang Mini EV, amiből csak februárban 20 819 darab kelt el az országban. Ezt a kis elektromos modellt, mindösszesen 4 000 dollárért (1,2 millió forintért) vásárolhatjuk meg, tehát az ára igazából egy elektromos bicikliével versenyez. Nem is csoda, hogy megjelenésekor egyből 50 000 rendelés érkezett.

Közvetlenül utána jön a Tesla, 18 318 darab eladott autóval. Az amerikai autómárka ezzel 470 százalékkal növelte eladásait 2020 februárjához képest, de 2021 januárjához képest is 15,5 százalékos a növekedés. Ebből 13 688 a Model 3 része. Ha már Tesla, a Giga Sanghai üzemben 23 632 darab autót gyártott le 2021 februárjában. Supercharger hálózat tekintetében 760 lokációban több, mint 6000 töltőt üzemeltet Elon Musk vállalata.

Harmadik helyen a BYD áll, 10 245 darab eladott elektromos autóval. Itt is visszaesés látszik, 2021 januárjában még 20 178 darabbal volt jelen a Magyarországon is jelenlévő kínai márka. Ellenben a NIO és az Xpeng sikerekről számolhat be. Előbbi 5578 míg utóbbi 2223 darab elektromos autót adott el idén februárban. Feltörekvő márkák esetében ez az egyik legfontosabb ismérv!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!