Tovább növekedett az olcsó, kínai elektromos autómárka 2020-ban

0

Bár már 2021 tavasza van, azért mindig öröm hallani arról, hogy az elektromos autózás terjedése folyamatosan növekszik. Legutóbb a NIO kiváló számairól számolhattunk be, most pedig a rivális Xpeng számait hoztuk el olvasóinknak. Nézzük meg tehát, mi történt a márkával 2020-ban?

Amit már az elején elmondhatunk, hogy a márka tavaly 27 041 autót adott el, amivel több, mint kétszeres növekedést tudott produkálni 2019-hez képest. Az eladásokból 753 millió euró (5,84 milliárd Jüan) bevétele lett az Xpengnek, ami százalékban 151,8 -et jelent, 2019-hez hasonlítva.

Az Xpeng 27 041 darab eladott autója tavaly, több, mint a duplája a 2019-es 12 728 darabnak. Ezek közül a P7 szedán egymaga 15 062 darabbal van jelen. Ez ráadásul annak fényében kiváló eredmény, hogy a típus forgalmazása csak június végén indult be. A fennmaradó számokat az Xpeng másik típusa, a G3 SUV vitte el.

Az autók csak egy szelete az Xpeng tevékenységi körének, hiszen tavaly év végére a márkának 160 üzlete, 54 szervizközpontja volt, 69 kínai városban. Ráadásul villámtöltőket is üzemeltet a márka, ezekből jelenleg 159 van Kína-szerte, 54 városban.

A negyedik negyedév számokban azt mutatja, hogy 12 964 darab autót adtak el (ez 302,9 százalékos bővülés a 2019 negyedik negyedéves eredményekhez képest), ebből 8527 volt a P7 szedán érdeme. Pénzügyileg a Q4 368 millió dollárt (2,851milliárd Jüan) hozott a konyhára, ami 345 százalékos növekedés 2019 negyedik negyedévéhez és 43,3 százalékos növekedés 2020 harmadik negyedévéhez képest.

Az alapító és vezérigazgató He Xiaopeng rendkívül elégedett az eredményekkel és meggyőződése, hogy a vállalat stabil alapokon nyugszik, a folyamatos növekedés lehetősége pedig biztosítva van a jövőre tekintettel.

A NIO-hoz hasonlóan az Xpeng idei éve is remekül alakult. Az első két hónapban 8238 autót adtak el, pedig a február szokásosan gyenge hónapnak számít a kínai Új Év miatt. A növekedés további mozgatórugója lehet az a tény is, hogy a G3 SUV-ből, valamint a P7 szedánból is lesz LFP cellás kivitel, amivel ugyan csökken a hatótáv, de ezzel együtt a vételár is!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!