Ilyen lesz az elektromos Audi Q4 e-tron utastere

0

Ha az Audi e-tron SUV sikereit veszem alapul, úgy gondolom nem túlzok, ha a tisztán elektromos Q4 e-tron sikerének csillagát még fényesebbnek látom. A koncepcióautó már 2019 tavaszán bemutatkozott a Genfi Motor Show keretein belül, míg a dinamikusabb vonalakkal bíró Sportback kivitel 2020 nyarán fedte fel vonalait. Mindkét kivitel közös jellemzője, hogy ezek még csak tanulmányautók, melyek külsőjében és utasterében lehetnek még változások a végleges modellhez képest. Ahogyan az Audi mostani sajtóközleményét nézem, lesz is. A belsőt már most megismerhetjük és véleményem szerint a külső sem véletlenül van álcázott formában ábrázolva…

Hogy a végleges verzió miben lesz más, az hamarosan kiderül, egészen pontosan idén áprilisban, míg a piaci bevezetés már nyáron megkezdődik, Németországban. A nemzetközi bevezetés időzítése még kérdés. Addig is az Audi megmutatja, milyen lesz a Q4 e-tron végleges utastere:

Mivel az autó a már ismert MEB padlólemezre épül majd, az utastér tágassága nem hagy maga után kívánni valót. Az autó 4590 mm hosszú, 1865 mm széles és 1613 mm magas lesz. A tengelytáv is kiváló értéket mutat majd: 2,76 méter, az autó elejének kinyúlása az első keréktől csupán 86 centiméter. Tekintve, hogy ez az autó is tisztán elektromos autóknak szánt padlólemezre épül, a kardánalagutat is elfelejthetjük!

Üléssor tekintetében kettővel számolhatunk, a hátsó sor pedig 7 centiméterrel helyezkedik majd el magasabban, mint az első! Az Audi szerint még így is rengeteg fejtér marad az utasoknak, nem beszélve az első ülések hátlapja és a hátsó ülésben ülő utas térde közötti helyről. A csomagtartó 520 literes, míg, ha a 40:02:40 arányban hajtogatható hátlapokat lecsukjuk, akár 1490 litert is nyerhetünk.

Ezzel a Q4 csak pár centivel marad el az ID.4 vonatkozó számaitól (543/1575 liter). Viszont a belsőégésű motorral szerelt Audi Q5-nél jobbak az adatok. Mind a négy ajtó esetében teljes értékű palacktartók is kialakításra kerültek!

A műszerfal az Audira jellemzően 4 szintre tagolt: Virtual Cockpit nevű digitális műszerfal, 11,6 hüvelykes központi MMI érintőképernyő, a hangvezérlő rendszer és az opcionálisan rendelhető kiterjesztett valóság-alapú HUD. Utóbbi a vezető szemszögéből megfelel egy 70 hüvelykes TV képének méretével. Természetesen a manapság általános LED-es hangulatfények sem hiányozhatnak. Hajtáslánc tekintetében eddig az alábbi adatok tudhatók:

  • 225 kW összteljesítmény: 150 kW hátsó és 75 kW első tengelyen lakó motorral.
  • Bruttó 82, nettó 77 kWh akkukapacitás
  • 450 km WLTP hatótáv (egy későbbi, csak hátsókerekes verzió esetében 500 km)
  • 125 kW DC villámtöltési képesség. Az AC még nem ismert.
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!