Tekintve, hogy a Polestar és a Volvo márkák között elég sok az átfedés, igazából nem is nagyon várhattunk más eredményt egy olyan megmérettetésen, ami az emberi élet védelméről szól. A Polestar 2 széttörésével vette kezdete a munkaév az Euro NCAP ítészei számára, ami a várakozások szerint tehát kitűnőre vizsgázott.
A fenti videón minden olvasónk megtekintheti, ahogyan rommá törnek jó pár Polestar 2-t, de megéri, ugyanis egy baleset esetén nincsen fontosabb az emberi életnél. Az autó egyik legjobb pontja az aktív motorháztető, ami gyalogosgázolás esetén megemelkedik, ezzel is csökkentve az elgázolt gyalogos fejére gyakorolt roncsoló erőhatások mértékét.
A rendszer működését a fenti videón is meg lehet tekinteni, működés közben. Ezen extra segítségével a Polestar 2 gyalogosvédelmi besorolása elérte a 80 százalékos eredményt! Részletesebben az alábbi eredmények születtek:
- Gyermekek védelme: 89 százalék
- Felnőttek védelme: 92 százalék
- Gyalogosvédelem: 80 százalék
- Vezetőt segítő rendszerek: 68 százalék
Aki a teljes elemzést meg kívánja nézni, annak az alábbi oldalon kell alaposabban körbe néznie! Az Euro NCAP törésteszt során az alábbi műveletek történtek a típussal:
- A frontális becsapódást imitáló teszt, aminek során az autó becsapódásának eredményét vizsgálták 50 km/h sebességnél.
- Részleges, elülső becsapódási teszt, aminek során az autó szélességének közel fele csapódik neki egy deformálódni képes sorompónak.
- Lámpaoszlop teszt: a tesztelt autó 32 km/h sebességgel, oldalirányban csapódik bele egy oszlopba.
- Oldalsó ütésvizsgálat: egy mozgatható, deformálható sorompó 60 km/h sebességgel mér erőhatást a vezető ajtajára.
Összességében tehát elmondható, hogy jogosan jár az 5 csillag a Polestar 2-nek, amit március 3-án végeztek el és amiről a Polestar sajtónyilatkozat formájában is megemlékezett. Ha már törésteszt, akkor ajánljuk olvasónk figyelmébe az alábbi videót, amin a Polestar 1 került lezúzásra, a Volvo Cars Safety Centre nevű létesítményében. A maximális biztonságot az öt csillag megszerzése jelenti és bár azt hihetnénk, hogy a mai technológiák mellett nem nagy kunszt egy ötcsillagos töréstesztet produkálni, a valóság sokszor más. Sok elektromos autót összetörtek már, többek között járt a tesztlaborban a Nissan LEAF, a Tesla Model 3, a Mercedes-Benz EQC, Porsche Taycan és az e-Up (egyben a Seat Mii, Škoda CITIGOe iV is).