Hirdetés

A vállalatcsoport dingolfingi és müncheni létesítményei az Isar és a Lech folyók vízenergiáját hasznosítja a BMW iX és a BMW i4 modellek sorozatgyártásakor.

A BMW Group dingolfingi és müncheni üzemeiben teljes egészében helyben előállított vízenergia felhasználásával készülnek majd a tisztán elektromos meghajtású BMW iX és BMW i4 modellek. A bajor prémiumgyártó aláírta az erről szóló megállapodásokat a Stadtwerke München és az RWE Supply & Trading vállalatokkal, akik így hosszú távon biztosítják az Isar és a Lech folyókból kinyert színtiszta vízenergiát a két modell sorozatgyártásához. „Átfogó képünk van a fenntarthatóságról, így ahelyett, hogy csupán minimalizálnánk a modelljeink használata során felmerülő emissziót, azon dolgozunk, hogy sorozatgyártási folyamataink károsanyag-kibocsátását is jelentős mértékben csökkentsük” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW Group ma már összes gyártási létesítményét teljes egészében zöldenergia felhasználásával üzemelteti. „Az újdonság az, hogy a jövőben minden gyárunkat helyben előállított, közvetlenül beszerzett, megújuló energiaforrásokkal működtetjük majd” – tette hozzá Milan Nedeljković. A BMW iX sorozatgyártásához szükséges zöldenergiát az Isar folyó Moosburg és Landshut közötti szakaszán, a BMW i4 tömegtermeléséhez szükséges erőforrást pedig a Lech folyó Gersthofen és Rain közötti szakaszán nyerik ki a partner vállalatok. A Stadtwerke München és az RWE Supply & Trading által továbbított zöldenergiát a BMW Group az elektromos autók számos egyéb alkatrészének előállításához is felhasználja majd Landshutban, Dingolfingban és Berlinben.

Hirdetés

„Közvetlen beszállítói szerződéseinkkel még tovább fokozzuk a sorozatgyártási folyamatokhoz szükséges zöldenergia hatékonyságát” – nyomatékosította a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. Az újabb és újabb ilyen szerződések mellett ugyanakkor a bajor prémiumgyártó a saját maga által előállított, megújuló és szénmentes energiaforrások felhasználási arányának növelésére is törekszik. 2013 óta például a BMW i3 sorozatgyártáshoz szükséges energia 100 százalékát négy szélerőmű állítja elő Lipcsében.

A BMW Group hosszú távra fogalmazta meg energiahatékonysági céljait. 2006 és 2019 között a müncheni központú vállalatcsoport több mint 70 százalékkal csökkentette nemzetközi gyártási hálózata egy legyártott autóra vetített emissziós értékét, amelyet a jövőben még tovább redukál. „2030-ra további 80 százalékkal kívánjuk csökkenteni károsanyag-kibocsátásunkat, amellyel a 2006-os érték kevesebb, mint 10 százalékát érjük el” – mondta Milan Nedeljković.

Azon túl, hogy a sorozatgyártási folyamataihoz szükséges energia 100 százalékát közvetlenül beszerzett zöldenergiából fedezi, a BMW Group 2020-tól az egyre átfogóbb energiahatékonysági megoldásokba is módszeresen befektet – részben a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázásával. Az intelligens adatelemzés minden korábbinál hatékonyabbá tette a tömegtermelést, például a gyártósorokon működő berendezések ütemezett, tervezhető karbantartási metódusával és a leselejtezett alkatrészek minimalizálásával. A drasztikusan csökkentett emissziós értékek mellett a BMW Group a jövőben is azon dolgozik, hogy tovább redukálja nemzetközi gyártási hálózata károsanyag-kibocsátását.

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!