A Volvo Cars alapjaiban alakítja át a vállalat és ügyfelei közötti interakció módjait és helyszínét, és online áthelyeződéssel, valamint erőteljes ügyfél kapcsolattartással készül új alapokra helyezni a hagyományos nagykereskedelmi sémát.

A vállalat célja, hogy 2030-ra világszerte kizárólag tisztán elektromos járműveket forgalmazzon, és ehhez kötődően a következő néhány évben elektromos gépkocsik vadonatúj családját vezeti be – olyan modelleket, amelyek kizárólag az interneten keresztül lesznek megvásárolhatók.

Új kereskedelmi stratégiájának részeként a Volvo Cars komoly beruházásokkal fejleszti online értékesítési csatornáit, drámai mértékben leegyszerűsíti termékkínálatának szerkezetét, valamint átlátható, fix árképzési modelleket alkalmaz. Az online értékesítéssel párhuzamosan a Volvo Cars teljes körű, praktikus és kényelmes ügyfélajánlatok kidolgozására törekszik, amelyek a Care by Volvo név alatt jelennek meg. 

„A Volvo Cars jövője három pilléren nyugszik: ezek az elektromosság, az online kapcsolat és a növekedés.” – mondta Lex Kerssemakers, a vállalat globális kereskedelmi tevékenységekért felelős vezetője. „Azt szeretnénk, ha az autóvásárlás és -használat folyamatának leegyszerűsítésével ezeket gondtalan, felszabadult élménnyé tehetnénk a Volvo ügyfelei számára. Tevékenységeink meghatározó irányelve az egyszerűsítés és a praktikum keresése.”

A stratégia középpontjában a globális autóipar leggyorsabban növekvő szegmense: a tisztán elektromos prémium járművek állnak. A Volvo Cars feltett szándéka, hogy piacvezetővé váljon ebben a szegmensben, ezért a jövőben kizárólag elektromos járművek fejlesztésére fordítja erőforrásait. Volvo Cars komoly beruházásokkal fejleszti online értékesítési platformjait, és ezzel párhuzamosan kiskereskedelmi partnereivel karöltve erőteljesebb ügyfélkapcsolatokat kíván kiépíteni. A kereskedők továbbra is az ügyfélélmény kulcsfontosságú alkotóelemei maradnak, hiszen ők felelnek egy sor nélkülözhetetlen szolgáltatásért, az előkészítéstől kezdve az átadáson át a karbantartásig.

„Az online és offline folyamatokat teljes mértékben, maradéktalanul integrálnunk kell.” – tette hozzá Lex Kerssemakers. „A Volvo tulajdonosi élmény bármely fázisában jár is az ügyfél – online, bemutatóteremben, Volvo Stúdióban vagy éppen autója volánja mögött –, a lehető legmagasabb szintű ügyfélélményben kell részesíteni.”
 
A Care by Volvo, amely a Volvo Cars előfizetéses szolgáltatásaként vált ismertté, hamarosan az ügyfélajánlatok szélesebb skálát öleli majd fel, ami remélhetőleg még praktikusabbá és kényelmesebbé teszi az ügyfelek életét. Elektromos Volvo gépkocsi online vásárlása során a járműhöz olyan praktikus gondoskodási csomagot nyújtunk át ügyfeleinknek, amely az autóhasználat minden aspektusát lefedi, a karbantartástól kezdve a garancián át az asszisztencia szolgáltatásokig, a biztosítástól (ahol elérhető) az otthoni töltési lehetőségekig.

A vállalat központi online értékesítő felülete, a volvocars.com a vállalat törekvéseivel összhangban radikálisan leegyszerűsödik, és ezzel párhuzamosan az ügyfelek jóval kevesebb lépésben regisztrálhatnak elektromos Volvo gépkocsira. Az átlátszó, fix árazási modell alkalmazásával tovább javítható a folyamat praktikuma és egyszerűsége. Ez a megoldás feleslegessé teszi az alkudozást, fokozza az átláthatóságot, és bizalmat ébreszt.

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!