Újra előkerült a Norvégiában bemutatandó BYD Tang SUV

0

A kínai elektromos autók már itt vannak a spájzban, lassan, de biztosan törekszenek betörni az európai piacra, ahol igen nagy sikerekre is számíthatnak, ha tudják hozni a megfelelő ár/érték arányt. Sokan mondják, hogy de hát ezek az autók minőségben és technológiában sehol sincsenek egy európai autóhoz képest. Mindez majd eldől, ha komolyabb szinten megérkeznek ezek az autók hozzánk és a tapasztalatok is hozzájuk, kiderül a valóság.

Az első fecskék már megérkeztek az európai elektromos autós piac kirakatországába, Norvégiába. 2020 decemberében a kínai Xpeng behozta az első 100 darab G3 SUV-t, majd idén februárban további 200-at.

Norvégiában a Xpeng G3, 451 km-es WLTP hatótávval jelenleg 358 000 Norvég Korona, ami átszámolva kb. 12 400 000 Forint. A Xpeng szerint pedig az első visszajelzések nagyon pozitívak és az autó hamarosan megkapja a Xmart operációs rendszer első szoftverfrissítését is.

Most pedig egy újabb kínai játékos lép Norvégia jeges földjére, a BYD Tang SUV. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Tang bevezetésére már tavaly év közepén voltak tervek, de aztán azóta sem erőltették a dolgot. A Tang várhatóan Európában is sikeres lesz, hiszen az Egyesült államokban már 2019 nyara óta jelen van:

A tavalyi norvég bevezetéskor a Tang EV6000 volt megnevezve, mint a Norvégiában bevezetendő BYD modell, ami jelenleg Kínában egy tisztán elektromos SUV, 4,87 méteres hosszúsággal és 82,8 kWh kapacitású akkupakkal (520 km NEDC hatótáv). Az elsőkerék-meghajtású kivitel 180 kW, míg az összkerékhajtású 360 kW teljesítményű. Azt viszont egyelőre nem tudjuk, hogy az európai kivitel is hozza-e majd ezeket a számokat. Az árral kapcsolatos részleteket még nem tettek közzé, de a Tang EV várhatóan egy megfizethető elektromos opció lesz a norvég piacon. Kínában a jelenlegi ár 260 000 jüan, ami norvég koronában 350 000, forintban pedig 12 millió körül van.

A BYD újra előhozta a témát és az autó belterét taglaló sajtóközleményt adott közre. Semmilyen más infó jelenleg nem tudható, így bár fenntartással kezelve, az alábbi infók tudhatók a 2021-es norvég Tangról:

  • 505 km NEDC hatótáv
  • 86,4 kWh-s Blade-rendszerű LFP akkucellák, 166 Wh/Kg energiasűrűséggel
  • 0-100 km/h gyorsulás: 4,6 mp
  • Végsebesség: 180 km/h
  • Duplamotors, összkerekes hajtáslánc
  • 380 kW teljesítmény, 660Nm nyomaték
  • AC fedélzeti töltő 7 kW
  • DC villámtöltés: 110 kW (CCS)
  • Tömeg: 2295 kg (üresen)
  • Vontatás 1410 kg-ig
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!