Sajnos, ha valamiből nincs, azzal nem is lehet dolgozni. Ami még rosszabb, hogy ilyenkor esetleg egy alkatrész hiánya meg tudja akasztani egy adott termék komplett gyártását. Sajnos úgy néz ki, hogy a Tesla most így járt, hiszen az autók gyártását le kellett állítani Fremontban, a Gigafactory 1-ben.
Az esetről először a Bloomberg írt, cikkük szerint február 22-én leállt a termelés, mert az egyik legfontosabb komponens, egy mikrochip hiányzik az alkatrészlistáról. Információk szerint ennek az alkatrésznek a hiánya sajnos nem csak a Teslát érinti, más autógyártók (pl. GM, VW, Nissan, Toyota) is szenvednek a hiánytól, egyes üzemekben ezen márkáknál is gondot okozott a félvezetők hiánya. A problémát az okozhatja, hogy a kikötőkben lemaradásban vannak a kirakodásokkal és a szárazföldi szállításokat is lassítják az egyes helyszíneken zajló hóviharok. A leállást, ami csak két napig tartott, végül maga Musk is megerősítette egy Twitter posztban:
Fremont shut down for two days (parts shortages) & restarted yesterday
— Elon Musk (@elonmusk) February 25, 2021
Továbbá a dolgozóknak is ment egy körlevél a leállásról, amit okosan megpróbál a maga oldalára állítani a Tesla és az esedékes karbantartásokat és eszközfejlesztéseket most végzik el, amik amúgy is a gépek leállításával járnának. Viszont a termelés azóta már beindult és mindenki újult erővel vethette bele magát a munkába, így a Model 3 és Model Y termelése zavartalanul folytatódhat tovább.
A körlevél továbbá kitért arra is, hogy a frissített Model S és X iránt a vártnál jóval magasabb az igény, így szinte biztos már, hogy Fremontban egy újabb műszakot is kell állítani, hogy ki tudják elégíteni a váratlanul megnövekedett igényeket!
A két, drágább kategóriába tartozó típus január végén mutatkozott be a nagyközönségnek. A Tesla akkor azt mondta, hogy teljesen megújult a Tesla zászlóshajójának a meghajtása, áttervezték az akkumulátorokat és a motorokat. A Model S megnevezései is változtak, ugyanis a Long Range (663 km), Plaid (628 km) és Plaid+ (840 km) nevek váltották az eddigieket. A Model X-nél maradt a Long Range és a Performance-t váltotta a Plaid.