A Hyundai a héten nagyon nagyot megy, sorra jönnek a márkával kapcsolatos hírek és információk, talán nem is volt még ilyen hét, hogy ennyi információ érkezett volna egymás utána dél-koreai vállalt felől. Ma egy újabb és sokak számára megnyugtató hír érkezett tőlük, miszerint 2023-tól végleg elhagyja a problémásnak talált LG cellákat a gyártó, helyettünk a szintén hazai SK Innovation és a kínai CATL lép a pályára.
A Kona öngyulladások után sok Hyundai márkarajongó nyugodhat meg, hogy a hibás szeparátorokkal szerelt LG Energy Solution cellák helyett új technológiák kerülnek a jövő elektromos Hyundai és Kia modelljeibe, ráadásul mindkét márka már ismerős az E-GMP padlólemezt illetően, hiszen a fejlesztések korai fázisában már szállítottak elő-szériás cellákat a prototípusokhoz.
A Hyundai Motor Group tavaly decemberben mutatta be új elektromos, globális moduláris padlólemezét, a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV) kifejlesztett E-GMP platformot. Az ‘E-GMP Digital Discovery’ elnevezésű, online eseményen bemutatott platform a Hyundai Motor Group új generációs akkumulátoros elektromos modellkínálatának lesz az alapvető technológiája.
A kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez fejlesztett E-GMP platform számos előnyt kínál a cégcsoport jelenlegi padlólemezeivel szemben, amelyeket elsősorban belső égésű motorok befogadására fejlesztettek. A platform olyan előnyöket kínál, mint a fokozottan rugalmas fejleszthetőség, a kiemelkedő menetteljesítmények, a megnövelt hatótávolság, a fokozott biztonsági jellemzők, valamint a tágasabb utas- és csomagtér.
Az első fecske a padlólemezen a frissen debütált IONIQ 5, ám a Strategy 2025” nevű célkitűzésükkel összesen 12 tisztán elektromos modell érkezését tervezték be a Hyundai szakemberei 2025-re. A program körvonalai már 2019-ben lefektetésre kerültek, ám tavaly decemberben értek meg arra, hogy hivatalos sajtónyilatkozat formájában a világ is értesülhessen róla.
Visszatérve az akkubeszállítókhoz, az előzetes tervek szerint nem is a hazai SK, hanem a kínai CATL fogja a nagyobb szeletet kapni a tortából, hiszen ők lehetnek majd felelősek a szükséges akkucellák kétharmadáért, természetesen csak 2023-tól. Ez valahol érthető, hiszen iparági értesülések szerint a CATL 100 dollár/kWh ár környékén tudja már adni kapacitását, szemben a többi jelentkező 135 dollár/kWh környéki árképzésével. Nem mellékesen ezzel meghívót kapott a kínai autópiacra történő még erősebb belépésre, ami a világ legnagyobb vásárlóerejével bír jelenleg.