Hatalmas az érdeklődés az 1600 km hatótávú Aptera iránt

0

Az amerikai székhelyű Aptera Motors lezárta az első körét a járműfoglalásnak, blogbejegyzésük szerint több mint 7000 foglalás érkezett a háromkerekű napelemes elektromos autóra amit tölteni sem muszáj. A jelentkezés egyébként 2020 decembere óta futott és 100 dollártól indult.

A befizetők közül érdekes személy lehet a Munro & Associates tulajdonosa, Sandy Munro (a Tesla szétszedő), aki a jármű rendelése mellett még támogatni is szeretné a céget a futurisztikus jármű gyártásában.

Erről a semmiféleképpen sem mindennapi járműről egyébként már egy korábbi cikkünkben írtunk. Gyorsan azért mégis csak foglaljuk össze, mi is teszi különlegessé ezt a modellt, persze a kinézetén kívül?

Először is beszéljünk a hatótávolságról: a Never Charge technológiával felszerelt jármű ugyanis egy napsütéses napon töltés nélkül is 70-80 kilométer megtételére is képes lehet. Így van ahogy mondjuk, a jármű napenergiát alkalmaz a saját meghajtására. Jó persze, jöhet a kérdés, hogy mi történik, ha beborul, vagy éjszaka szeretnénk kocsikázni menni. Ezt a problémát is megoldották, hisz a járművet többféle akkumulátor konfigurációval is meg lehetett rendelni. A legkisebb akkupakk 25 kWh-os, amellyel 400 kilométert lehet megtenni, míg a legnagyobb opció a 100 kWh-os, amellyel egészen elképesztően 1600 kilométert tehetünk meg egyetlen feltöltéssel.

De mégis hogyan képes erre ez a futurisztikus modell?

Az Aptera szerint a könnyűszerkezetes kialakítás, az aerodinamika, a hűtés, valamint a felhasznált anyagok és technológia segítségével képes a jármű erre az impozáns hatótávolságra. A könnyű szerkezet egyébként annyit tesz, hogy még a legnagyobb akkumulátor csomaggal is mindösszesen 998 kilogramm a gépezet.

Az ára 25 900 és 46 900 amerikai dollár között lesz, ami a választott akkumulátor csomagtól függ.

A pletykák szerint a bemutatkozó modell a Tesla Supercharger technológiáját fogja használni. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Twitteren valóban megerősítette, hogy a töltőket hozzáférhetővé teszik „más elektromos járművek” számára is, azonban arról nincs még semmi hivatalos infó, hogy ez valóban az Aptera futurisztikus járműve lenne.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.