Vagány Coupe és CUV az Alpha Motors gondozásában

0

Kaliforniából egy új játékos lépett be az egyedi építésű elektromos autók piacára. Utóbbi kategóriára ne úgy gondoljunk, mint olyan autók halmaza, amiből egy vagy két darab készül csupán. Inkább úgy, mint egy olyan cég terméke, ami nem a nagy autógyártók kész megoldását (pl.: a VW és annak bérelhető MEB padlólemeze) használja, hanem maga tervez meg mindent az autóval kapcsolatban.

Egy ilyen cég az Alpha Motor Corporation és kínálatukban már két autó is elérhető. Pontosabban egy és ebből az egy típusból csináltak kétféle verziót: Alpha ACE és Alpha Jax néven.

Az Ace egy kétüléses, kétajtós autó, amit már 2020 decemberében bemutattak, míg a Jax ennek a morcosított és kibővített változata. A kibővítésen itt egy i3-MX-30-jellegű hátsó ajtót és további két személy befogadására alkalmas hátsó üléssort kell érteni. A morcosítás pedig a gallytörőrács, az agresszívabb abroncsok és további kiegészítők megjelenésével teljesedik ki, ha valaki esetleg nem érezné az ACE kinézetét elég izgalmasnak.

Tekintve, hogy mindkét autó műszakilag azonos alapokkal indul neki az életnek, nézzük, mire számíthat az, aki befizet az Alpha Motors számlájára:

  • Hatótáv: ~ 400 km
  • Akkupakk kapacitása: 75 kWh
  • Folyadék-alapú hőmenedzsment
  • 0-100 km/h gyorsulás: 6 mp
  • Hátsókerék meghajtás
  • Hossz: 4180mm, szélesség 1886mm, magasság 1450mm
  • Kerékátmérő: alapból 16” maximum 18”
  • Tömeg1,633 kg
  • Szállítható személyek száma: 2 (ACE), vagy 4 (Jax) fő

Bár az autók még csak 3D modellként léteznek egy számítógépen, az Alpha bizakodó a sikerben és szerintük már 2023-ra gyártásba mehetnek az autók, 38 000 dolláros kezdőáron. Az még nem biztos, hogy ez lesz az autók végső kinézete, legyen szó az ACE, vagy a Jax kivitelről, de aki érzi magában a bizonyosságot, akár le is foglalózhat egyet a cég weboldalán.

A két autón túlmutat az ICON, ami egy elektromos haszongépjárműnek készül (EUV – electric utility vehicle). Itt sajnos semmilyen konkrét információ nem áll rendelkezésre, csupán az, hogy pár hónapon belül okosabb lesz az érdeklődő.

Ha pedig van befektetni való pénzünk és látunk fantáziát a márkában, akár támogatóként/befektetőként is jelentkezhetünk!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!