Tesla Model 3 hajtást kap egy 1950-es Jaguar Mark V

0

Az eredetileg belsőégésű motorral készült autók átalakítása elektromos meghajtásúra, nem új keletű dolog, az elmúlt pár évben sok ilyen átalakításról tudtunk mi is beszámolni az olvasóknak. Sokszor egyedi az elektromos hajtáslánc, ami beépítésre kerül, de van, hogy egy kiszuperált elektromos modell él tovább egy másik autó bőrében. Az utóbbira példa, hogy a Tesla hajtásláncát emelik át régebbi autókba, meglátásom szerint a Tesla meghajtása különösen kedvelt az ilyen célú átalakításoknál.

Az ilyen esetekben még furcsábbnak hathat az összkép, amikor sok évtizeddel ezelőtt tervezett autókban látunk elektromos meghajtást. A Jaguar ebben az élen jár, hiszen egyik legendás ikonjuk, a Type- E is már kapott volna egy gyáriak által elektromosra átépített verziót, de ezt végül nem vállalta be a cég.

Remélhetően mai cikkünk alanya, az 1950-es Mark V átalakítása nem jár így és sikerül megvalósítani. Az autót eredetileg 1948 és 1951 között gyártották, aminek a belsőégésű motorral szerelt változata 146 km/h végsebességet tudott és a 0-100 km/h-ra gyorsulás 20,4 másodperc alatt történt meg.

Ám lelkes átalakítók egy csoportja (SuperfastMatt) úgy döntött, hogy ebbe a Mark V-be fogja belepréselni egy Tesla Model 3 hátsó alvázát és annak teljes akkupakkját. A motor egy 283 LE-s Standard Range-ből érkezett, így vélhetően a fentebb vázolt számok bőven javulni fognak az átalakítás hatására:

Nem a mostani tehát az első, ami felkarolja a Tesla munkásságát. Elég csak a Teslondára gondolni 2018-ból, ami egy első generációs Honda Accord, kibelezve és egy Tesla meghajtásával megspékelve.

Annak az Audi S5nek a videója is megér egy megnézést, aminek motorterébe (és részint az utasterébe is) beköltözött a Tesla. Az autó egy 2010-es S5 quattro, aminek motorjában rengeteg kilométer volt már. A tulajdonos Samuel Polyak, aki a hírek szerint már korábban is alakított át régi autókat elektromossá, mostani projektjét pedig ezúttal megosztotta az interneten is. Az négykerék meghajtás megmaradt, valamint a Tesla invertere a motortérbe került, a jobb beépíthetőség kedvéért. Az átépítésnek viszont sajnos áldozatul esett a hátsó traktus, az ülésekkel együtt. Az akkucsomagot csak így sikerült bepasszírozni a kasztniba, tehát ezzel 2 üléses autóvá vált az S5. Viszont befért mind a 16 modul az autóba!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!