Kedvcsináló képen a Hyundai IONIQ 5 beltere

0

Az IONIQ név termékcsaláddá avanzsálása egy minden bizonnyal átgondolt lépés volt a Hyundai részéről, aminek sikeréhez nagyban hozzásegít majd az eredetileg típusként létező Ioniq megbízhatósága és a kiváló energiahatékonysága. A Kona is csak öregbítette a Hyundai hírnevét ám egyetlen apró dolog rontott az összképen: ezeket nem az alapoktól elektromosnak tervezték.

Itt lép be a képbe az E-GMP padlólemez, amit a kezdetektől arra terveztek, hogy tisztán elektromos autókat építsenek rá. Erre épülnek majd a közeljövő elektromos Hyundai típusai, amik így ízig-vérig igazi e-autóként bontakozhatnak majd ki.

Az E-GMP-re épülő első típusok pedig már itt vannak a startvonalnál: Hyundai IONIQ 5- Kia Ev5 (?) – Genesis GV60. Az előzetes információ szerint mindhárom autó tudása közel azonos lesz, a Hyundai-Kia párosnál leginkább a dizájnban, míg a Genesis vonatkozásában a magasabb minőségű beltéri anyagokban kereshetjük a különbségeket. Ha pedig már dizájn, a trióból eddig az IONIQ 5 fedte fel leginkább magát, a gyártó már a külsőről is tett ki teaser fotókat.

Közeledik a hivatalos premier ideje (február 23), amit egyre többen várnak érdeklődve (köztük én is) és ennek megerősítésére a Hyundai egy sajtóközlemény keretein belül fokozza tovább az érdeklődést a típus iránt, most az utastér egyes részleteinek megmutatásával:

Mit látunk a képen? A Hyundai egy közepes méretű SUV-ként (CUV – Compact Utility Vehicle) hivatkozik az autóra, aminek utasterében a felhasznált anyagok egy része újrahasznosított (PET műanyag palackokból készült szálakból) és minél természetesebb anyagokból áll majd. Utóbbira példa az öko-módon feldolgozott bőrök megjelenése, amiket lenmagokból kinyert olajokkal festettek meg és kezeltek le. De az utastér részeit képezik majd a például cukornádból, gyapjúból és” polifonalakból” gyártott elemek is.  Számos felületet (pl.: műszerfal, kapcsolók, kormánykerék és az ajtópanelek) repcéből és kukoricából származó olajokból álló poliuretán festékkel vonnak be. Külön öröm, hogy a kép alapján elmondható, a klíma-szekció dedikált gombokat kap és nem menüből kell turkálni!

A beltéri anyagokon túl a Hyundai nem mulasztotta el ismét kihangsúlyozni, hogy az E-GMP padlólemez adta lehetőségek végett az autó jóval tágasabb lesz, mint arra számítunk. Már csak pár nap és minden kiderül végre az autóval kapcsolatban!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!