Az IONIQ név termékcsaláddá avanzsálása egy minden bizonnyal átgondolt lépés volt a Hyundai részéről, aminek sikeréhez nagyban hozzásegít majd az eredetileg típusként létező Ioniq megbízhatósága és a kiváló energiahatékonysága. A Kona is csak öregbítette a Hyundai hírnevét ám egyetlen apró dolog rontott az összképen: ezeket nem az alapoktól elektromosnak tervezték.
Itt lép be a képbe az E-GMP padlólemez, amit a kezdetektől arra terveztek, hogy tisztán elektromos autókat építsenek rá. Erre épülnek majd a közeljövő elektromos Hyundai típusai, amik így ízig-vérig igazi e-autóként bontakozhatnak majd ki.
Az E-GMP-re épülő első típusok pedig már itt vannak a startvonalnál: Hyundai IONIQ 5- Kia Ev5 (?) – Genesis GV60. Az előzetes információ szerint mindhárom autó tudása közel azonos lesz, a Hyundai-Kia párosnál leginkább a dizájnban, míg a Genesis vonatkozásában a magasabb minőségű beltéri anyagokban kereshetjük a különbségeket. Ha pedig már dizájn, a trióból eddig az IONIQ 5 fedte fel leginkább magát, a gyártó már a külsőről is tett ki teaser fotókat.
Közeledik a hivatalos premier ideje (február 23), amit egyre többen várnak érdeklődve (köztük én is) és ennek megerősítésére a Hyundai egy sajtóközlemény keretein belül fokozza tovább az érdeklődést a típus iránt, most az utastér egyes részleteinek megmutatásával:
Mit látunk a képen? A Hyundai egy közepes méretű SUV-ként (CUV – Compact Utility Vehicle) hivatkozik az autóra, aminek utasterében a felhasznált anyagok egy része újrahasznosított (PET műanyag palackokból készült szálakból) és minél természetesebb anyagokból áll majd. Utóbbira példa az öko-módon feldolgozott bőrök megjelenése, amiket lenmagokból kinyert olajokkal festettek meg és kezeltek le. De az utastér részeit képezik majd a például cukornádból, gyapjúból és” polifonalakból” gyártott elemek is. Számos felületet (pl.: műszerfal, kapcsolók, kormánykerék és az ajtópanelek) repcéből és kukoricából származó olajokból álló poliuretán festékkel vonnak be. Külön öröm, hogy a kép alapján elmondható, a klíma-szekció dedikált gombokat kap és nem menüből kell turkálni!
A beltéri anyagokon túl a Hyundai nem mulasztotta el ismét kihangsúlyozni, hogy az E-GMP padlólemez adta lehetőségek végett az autó jóval tágasabb lesz, mint arra számítunk. Már csak pár nap és minden kiderül végre az autóval kapcsolatban!