A HydroVolt már tervezi a saját újrahasznosító gyárát

0

Az elektromos autókból kiszerelt és így már eredeti szerepkörükben nem használható akkumulátorokra tipikusan két életút vár a továbbiakban: vagy valamilyen energiatároló telepre viszik azokat, vagy pedig, ha már menthetetlenek, akkor újrahasznosításra kerülnek. Ez jellemzően abból áll, hogy az akkupakkokat, vagy cellákat ledarálják és a kapott darálékot különböző osztályozási eljárásokkal szétválogatják nyersanyagok szerint. A Volkswagen saját üzeme Salzglitterben is ezen elvek mentém működik!

Míg a VW gyára már üzemel, a nyáron megalakul HydroVolt is nagy erőkkel tervezi az első ilyen üzemét. Aki lemaradt a tavaly nyári eseményekről, annak elmondjuk, hogy a HydroVolt vállalat a Northvolt és a Hydro egyesülésével jött létre, elsősorban az akkumulátorok újrahasznosítása céljából. A Hydro egyébként 2019 óta részvényes a Northvoltban.

A leendő üzem Norvégiában épül majd meg, Fredrikstad városa mellett és a világ legfejlettebb technológiáit vonultatja fel. Az üzem működését 100 százalékban megújuló forrásokból származó energia látja majd el, ami 2021 végére már üzemképes lesz. A magasan automatizált létesítmény a tervek szerint már az induláskor éves szinten 8000 tonna akkumulátort lesz képes újrahasznosítani, ahonnan az akkumulátorokból származó nyersanyagok a Northvolt svéd telephelyére, míg az alumínium a Hydro újrahasznosító telepére kerül majd. A HydroVolt telepe 2021-ben épülhet majd fel. A kivitelezésre a Norvég Kormány által üzemeltetett Enova is adott 43,5 millió norvég koronát

Fredrikstadba vélhetően elsősorban azok az akkumulátorok kerülnek majd, amik a tavaly őszi Panasonic- Equinor- Hydro Csoport egyesülésével létrejött akkumulátorgyárban készülnek. Ezzel egy újabb nagy akkumulátorgyártó jön a Northvolt mellé, de nemzeti szinten is komoly mozgolódások vannak, hiszen az angolok és a franciák is saját „nemzeti” akkumulátorgyáron gondolkodnak, az országon belüli autómárkákkal összefogva, nem beszélve az egyes autómárkák saját kezdeményezéseiről.

A trió első körben 2021 közepéig felméri, hogy milyen gyártók milyen igényekkel bírnak a jövőre nézve és ezen adatok fényében dönthetnek majd arról is, hogy egy saját akkumulátorgyárat építsenek Norvégiában. Az már most biztosnak mondható, hogy a Tesla berlini gyára nyitott lenne a tárgyalásokra, nem beszélve a többi európai márkáról.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!