Elon Musk nagy játékos és amihez hozzányúl, az nagy eséllyel sikeresen alakul át, hogy sikerrel állja a jövő kihívásait. Elég csak a személyautók piacán nyújtott tevékenységét figyelemmel kísérni, az eredmények pedig magukért beszélnek. Bámulatos, amit pár év leforgása alatt elért.
De nem csak az autóhasználati szokásokban mutatott újat a Tesla, hanem azok gyártásában is, hiszen az Y esetében prezentált új, préselési technika bőven kimeríti az iparági elsőség fogalmát. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas présgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát.
Van azonban még két olyan terület, amit Elon Musk még 2016-ban megjelölt, mint olyan területek, amikhez „hozzá kíván nyúlni” a közeljövőben. Az egyik a kamionokkal történő, nagy hatótávolságú áruszállítás, míg a másik terület ugyanennek a helyi verziója, vagyis az úgynevezett „last mile delivery”.
Az első kategória a Tesla Semi kamion érkezésével le lesz fedve, a Tesla szerint már 2021-ben megkezdődhet a Semi kiszállítása, Elon Musk azonban hangsúlyozta, hogy a mennyiség nagyban függ a 4680-as cellák gyártási volumenétől. Ugyanis nagy mennyiségre van szükség ezekből a cellákból, ám ez egyelőre még nem áll a rendelkezésükre.
Adódik azonban a kérdés, hogy mi lesz a másik kategóriával, ami konkrétan a Van, vagyis a furgonos áruszállítás. Ez is ideális terepe az elektromos meghajtásnak, hiszen viszonylag kis hatókörön belül kell mozognia egy ilyen járműnek, sok megállás és elindulás kíséretében. Itt is vannak már játékosok, elég csak a Rivian és az Amazon együttműködésére gondolni, de a GM is szintén előállt a maga megoldásával, Brightdrop néven és komplett megoldást kínál erre a területre:
A jó hír pedig most jön, ugyanis Elon Musk megerősítette, hogy ők is megjelennek majd a területen. A dolgok jelen állása szerint a Model X-re alapoznának egy furgont, de ennek feltétele a rendelkezésre álló akkumulátorok mennyisége, ami érthető is, hiszen itt a Model 3 és Y párosa, de jönnek az új Model S és X kivitelek is, nem beszélve a fent említett Semi kamion igényeiről. Kíváncsian várjuk tehát a Tesla menetrendjét és hogy miként tud majd egy leendő furgon betagozódni abba.