Miért kezdte el visszavásárolni a Tesla az első Roadstereket?

0

A Tesla első dobása igazán jóra sikeredett és igazából ez volt az első olyan sorozat-gyártott, tisztán elektromos autó, amiben lítium ion akkumulátorok voltak. 2008-ban kezdődött a típus sorozat gyártása, ami egészen 2012-ig tartott, ezalatt 2450 darabos flottát sikerült legyártani. A Roadster értéke pedig kezd a gyűjtői státuszba becsúszni:

Azonban egy érdekes információ is kering az interneten, miszerint a Tesla 2019 ősze óta elkezdte értesíteni a tulajdonosokat arról, hogy amennyiben erre igényt tartanak, a vállalat visszavásárolja tőlük az autót, vagy kedvező áron beszámolja egy másik Tesla típusba. A program pedig a vártnál több tulajdonost érdekelt, így elkezdtek megjelenni a különböző állapotnak örvendő Roadsterek a Tesla különböző szervizközpontjaiban. Információk szerint eddig már közel 36 darabot adtak le és folyamatban vannak további egyezkedések is.

Adódhat a kérdés, hogy a Tesla miért csinálja ezt?

A választ több aspektusból kell megvizsgálni. Az egyik az, hogy a Rodaster alapját adó Lotus Elise, mire átalakult Rodasterré, bizony jó pár módosításon esett át, ami érintett szinte minden karosszériaelemet, de még az alvázat is (szükség volt egyedi karosszéria panelekre, például sárvédőkre, negyed panelekre, motorháztetőre és csomagtartóra). Így a Roadster és az Elise között tulajdonképpen csak 7 százalék az azonosság, így az Elsie karosszériaelemei nem csereszabatosak

De a karosszériaelemeken túl gondolni kell a hajtáslánc egyedileg tervezett elemeire is, amik utólagos legyártása kis volumenben nem gazdaságos, vagy nem is lehet kivitelezni. Tipikus példák erre a VDS érintőképernyő, a VMS modul és az ESS pack belső elektronikája, amelyek mind egyedi megoldások a Roadsterben.

VMS modul – egyike az egyedi Tesla Roadster alkatrészeinek

A Roadster szétszerelését leginkább a kiválasztott Tesla szervizközpontokban végzik. Az itteni szétszerelés további előnye, hogy kiváló képzési forrást nyújt az új szerviztechnikusok számára. A legtöbb alkatrészt ezekben a helyi szervizközpontokban tárolják és bekerülnek a globális ellátási lánc-nyilvántartási rendszerbe, megjelölve azokat elérhetőként a Tesla szolgáltatási hálózatában.

A fenti információkból már sejtheti az olvasó is, a Tesla gyűjtögetési akciója azért jött létre, hogy proaktív jelleggel segíthesse a típus fennmaradását és a lojális tulajdonosoknak is minél nagyobb segítséget tudjon nyújtani, ha probléma adódna az autójukkal. Ez pedig egy kiváló promóció az érkező új Roadster számára!

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!