Az európai töltőhálózatok közül az Ionity az egyik legismertebb, melynek költségeit 5 (kezdetben 4, majd jött a Hyundai) autógyártó dobta össze az elmúlt pár évben. A tulajdonosok a Mercedes-Benz, BMW, Ford, VW csoport és legutóbb a Hyundai-KIA. Ezek a vállalatok mindannyian bedobták a maguk 200 millió eurós beugrójukat, cserébe az egyenlő arányban elosztott, vagyis 20 százalékos részesedésért.
Az első IONITY töltő 2018 április 24-én nyílt meg Németországban az A61-es autópálya mentén, Brohital-Ost mellett. 2020 január 4-én adták át a 200. töltőállomást és erős törekvések vannak arra, hogy belátható időn belül ez 400 legyen Európa szerte. Magyarországon ilyen töltőket az alábbi helyszíneken találkozhatunk ilyen töltőkkel: M1-es Budapest felé vezető szakaszán, a bábolnai pihenőhelyen (Concó pihenőhely), Balatonkeresztúr , Kajászó A töltőállomások vagy először 150 kW-os teljesítménnyel kerülnek beüzemelésre, majd később 350 kW-os teljesítményre növelik azokat.
A számok szépek, gondolhatnánk, pedig lemaradásban van az Ionity. 2020 végére 400 működő töltőállomás átadása volt a cél, ehhez képest 330-nál jártak 2020 decemberének végén. A lemaradás tehát nagyjából 70 töltőállomás, ami csak nagyobb lesz, ha hozni akarják a 2021 végére tervezett 430 töltőt, akkor már 130 darab további töltőállomással lesz adós az Ionity.
A tulajdonosok is látják a lemaradásokat és természetesen elégedetlenek. Éppen ezért a német Manager Magazin értesülése szerint külső befektetők pénzét keresik a tulajdonosok, hogy felgyorsíthassák az épülő állomások ütemét és tudják tartani a kitűzött ütemtervet. A magazin munkatársa közel 500 millió euró lehetséges bevonásáról tett említést.
Érdekesség, hogy a résztulajdonos Volkswagen Csoport az Egyesült Államokban sikerrel tette a legjobb töltőhálózatok egyikévé az Electrify America töltőhálózatot. Igaz, erre a dízelbotrány utáni „jóvátételként” kötelezte a vállalatot az Államok, egy több milliárd dolláros befektetésen keresztül. Visszatérve Európára, a Tesla csak itt 590 Supercharger állomást üzemeltet, darabonként legalább négy, ha nem több töltőoszloppal. Az Ionity állomásain általában 4-6 oszlop várja az autósokat. Sokszor a helyszínválasztás sem szerencsés. Az Ionity állomások leginkább közvetlenül autópályák mellett vannak, nehézkes megközelítéssel, míg a Tesla Supercharger állomások kiválasztása sokkal inkább nevezhető praktikusnak. A magazin szerint az Ionity helyszínválasztásakor széthúzás van jelen. Az egyik vállalat a nagyobb népsűrűségű helyszíneket preferálja, míg egyesek a gyorsforgalmi utak közelségét.
Kíváncsian várjuk tehát, hogyan tud haladni a bővüléssel az Ionity, mi minden kezdeményezésnek szurkolunk!