A megannyi kémfotó és késés után a Mercedes-Benz végre hivatalosan is lerántotta a leplet, azaz az álcafóliát a legújabb tisztán elektromos modelljéről az EQA-ról. Sajnos a tavalyi premier több ok miatt csúszott az idei évre, de végre teljes pompájában megcsodálhatjuk a csillagos márka legújabb tisztán elektromos autóját.
Ahogy azt már sejteni lehetett a Mercedes-Benz EQA, a tisztán elektromos autóknak szánt dedikált platform bemutatása helyett ugyanazzal az MFA2 architektúrával rendelkezik mint a belsőégésű GLA. A 4,47 méteres EQA csak 6 centiméterrel hosszabb, mint a GLA – a növekedés talán betudható az aerodinamikai fejlesztéseknek. Azonban a szélességük és a tengelytávjuk megegyezik, viszont az EQA magasabb, mint a GLA: 1,62 méter szemben a 1,61 méterrel.
A légellenállási együtthatót sikerült a 0,32 helyett 0,28-ra csökkenteni a Mercedes mérnökeinek az elektromos modellnél.
Mivel az MFA2 platformot nem elektromos autókhoz tervezték, ezért a Mercedes-Benznek hozzá kellett igazítania az akkumulátort. A Mercedes mérnökei az EQA gyomárba egy 66,5 kWh-s akkumulátort helyeztek el ami 5 modulból és 200 cellából áll. A 11 kW-os AC fedélzeti töltővel a töltési idő nagyjából 6 óra, 100 kW teljesítményre képes nyilvános DC töltőn a 10-80% töltés mindössze fél órát igényel.
További változás, hogy helykínálatban is kevesebb hellyel rendelkezik az elektromos EQA, ugyanis a belsőégésű testvére 435 literes csomagtartója helyett itt csak 340 literrel lehet gazdálkodni.
A hivatalos sajtóközlemény szerint a tisztán elektromos Mercedes-Benz EQA egyetlen feltöltéssel 486 kilométerre képes (NEDC). Ha a vállalat a WLTP-ben adta volna meg ezen adatokat, akkor nagyjából 420 kilométer megtételére lenne képes az EQA (17,7 kWh / 100 km). Az elsőkerék meghajtású EQA 140 kW mellett 375 Nm-t és 8,9 másodperces gyorsulást ígér 100 km/h-ra. Később azonban elérhető lesz egy összkerekes modell, mely 200 kW teljesítményt ígér és nagyjából 500 kilométeres hatótávra lesz képes.
Az EQA németországi ára, mindenféle ösztönzők nélkül 47,540 eurótól indul. A Business Insider által közzétett dokumentumok szerint az EQA, február 4.-től már rendelhető is lesz. A kiszállítások pedig augusztusban kezdődnek!
A fenti adatok láttán furcsa összképet kapunk a Daimler fő márkájáról. A belsőégésű motorral szerelt járművekhez tervezett architektúrákon felépített elektromos autók azt a benyomást keltik, hogy a német vállalat úgy gondolta, hogy a Karl Benz 1886-ban bemutatott megoldása hosszabb ideig a piacon marad. Egy elektromos platform kifejlesztése a Daimler milliárdjaiba kerülne.
A Mercedes-Benz az EQA-t „belépési pontnak” tekinti az autógyártó növekvő elektromos járműcsaládjában. Meglátjuk, hogy hogyan reagálnak a vásárlók!