Többször említettem már, hogy az egészséges kereskedelmi verseny minden résztvevőnek hasznos lesz végül. A versengők jobb termékkel és alacsonyabb árakkal kénytelenek előállni, végső soron tehát fejlődik az adott termék. A vásárló is csak jól jár, hiszen a pénzéért jobb terméket kap. A Volkswagen és a Tesla versengése is egy tipikus ilyen helyzet. A Volkswagen ID.4 legfőbb ellenfele a Tesla Model Y, viszont Elon Musk cége meg a Tesla Model 3-ból ad el jelenleg a legtöbbet Kínában.
Úgy látszik, a VW kínai kereskedelmi szakemberei pedig inkább az árat vették alapul, mint a kategóriát, így a Volkswagen ID.4 most olcsóbban megvehető, mint a Tesla Model 3, ami ugye Kína bestseller elektromos autója.
Árak tekintetében elmondható, hogy egy MIC Tesla Model 3 Standard Range Plus jelenleg 249 900 jüan ellenében vihető haza. Ezzel az autóval 468 km NEDC hatótávot autózhat el a vásárlója, egyetlen töltéssel. Ezzel szemben a Volkswagen legújabb prospektusában az ID.4 utolsó két legmagasabb kivitelét leszámítva, olcsóbban megvehető, mint a Model 3.
Így tehát jelentős árkülönbséggel vehető meg a Volkswagen elektromos SUV-ja, már csak az a kérdés, hogy akinek megvan a szükséges összeg, melyik autót választja? Egyrészt ott a Volkswagen, ami az 1980-as kínai belépése óta az egyik legerősebb külföldi autómárka és egyedül a Tesla megjelenése tudta megtörni a németek iránti rajongást.
Másrészt ott a Tesla. Ma ez számít az e-autók krémjének, szoftveres megoldásai fényévekre vannak a Volkswagen jelenlegi helyzetétől, amiről számos ID tulajdonos is beszámol, elég akár csak a mi Facebook csoportunkat olvasgatni. Nem mellékesen pedig ott a Supercharger hálózat, ami egy brutálisan erős „selling ponit” a Tesla esetében.
Ha megnézünk egy jó hírű elemzőtől származó grafikont (Matthias Schmidt) január 16-áról, akkor látható, hogy Európában átvette 2020-ban a vezető szerepet a Volkswagen a Teslától. Az persze kérdés, hogy mi lesz a helyzet akár csak egy évvel később is? Visszatérve Kínára, meglátjuk mit hoz az ilyen jellegű árverseny!
From disruptor to disrupted?#Tesla European volumes froze last year while the disruptor became disrupted by traditional OEMs racing to meet EU CO2 compliance targets according to @EuroEVReport monthly report published each month.
— Matthias Schmidt (@auto_schmidt) January 15, 2021
Source: Schmidt Automotive Research pic.twitter.com/sBM4OsaTLP