Az Alibaba is beszáll az elektromos autók gyártásába

0

Meglepődve olvastam a hétvégén, hogy a világ egyik legnagyobb kereskedelmi ikonja, az Alibaba is belevág az elektromos autók gyártásába. Ehhez természetesen fel kell építeni egy márkát, aztán jöhetnek az első termékek ám mindez már elő is van készítve, lássuk a részleteket.

Az első lépés tehát egy márka felépítése, amihez az Alibaba a szintén kínai Shanghai Automotive (SAIC) segítségét kérte és együtt megalapították az IM (Intelligent Mobility) márkanevet valamint hozzá természetesen egy logót is, amiről jól felismerhetővé válnak majd a jövőben az ezen márka égisze alatt készülő autók. Az újonnan alapított márka vélhetően egy idő után nemzetközi piacra is készülhet, tekintve, a latin betűből is elérhető logót, valamint azt, hogy az összefogás révén Kínában Zhiji Auto néven lesz elérhető az új márka. Ennek fényében nem lenne meglepő, ha a NIO és az XPENG után az IM elektromos autóival is találkoznánk Európában pár év múlva.

Mert hogy autókkal is készül az új márka, méghozzá rögtön kettővel. Az egyik egy szedán, míg a másik egy SUV, így a kínai vásárlók igényeinek közel 90 százalékát le is fedte az IM és természetesen mindkettő tisztán elektromos meghajtású lesz. Típusnév még egyik kivitelhez sem áll rendelkezésre.

A szedán és az SUV tudása is valószínűleg azonos építőkészletből kerül megépítésre, így elmondhatjuk, hogy technológia szempontjából alapesetben 93 kWh, opcionálisan 115 kWh kapacitásról beszélhetünk, vélhetően utóbbihoz tartozik a 874 km (NEDC) hatótáv. Két elektromos motorjukkal az IM modellek 400 kW teljesítményt tudnak felmutatni majd, és a 0-100 km/h gyorsulás 3,9 másodperc alatt megy végbe. Kínai sajtóértesülések továbbá a vezeték nélküli töltést is feltételezik az elérhető opciók között. Az IM Motors elmondása szerint az ezekben az autókban bemutatkozó akkucellák energiasűrűsége 30-40 százalékkal lesz nagyobb a ma átlagosan elérhető cellákhoz képest.

A szedánra ráadásul egy „igazán kitűnő” plecsnit sikerült már most ráakasztania Liu Taonak (az egyik társ-vezérigazgató a Zhiji Automobile-nál), ugyanis elmondása szerint ennek az autónak a küldetése, hogy Tesla-Killer legyen…

Hát meglátjuk mit sikerült ebből összehozni, de az biztos, hogy a gyártói háttérrel és a szükséges pénzzel nem lesz gond az IM esetében.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!