Folyamatosan jelennek meg új szereplők az elektromos mobilitás területén, köztük olyan márkák is, amikről korábban el sem hittük volna, hogy ennyire komoly szinten valaha is közük lesz az autóiparhoz. Ilyen név például az Apple, de ők már 2016 óta szemeznek a lehetőséggel és mostanában megint feljött a téma, miszerint belevágnának az e-autók gyártásába, leginkább persze az önvezető technológiákat és a saját hardver-szoftver nyújtotta előnyöket kínálva az autó mellé. Amikor tavaly január elején a Sony előrukkolt a saját hasonló ötletével, mindenki tátott szájjal olvasta a híreket, hiszen mit keresne a Sony az autógyártásban?
A 2020-as CES Kiállításon mutatták be a VISION-S névre keresztelt tanulmányautót, amiről akkor (és azóta is) csak az volt tudható, hogy egy összkerék-meghajtású autó lesz, két elektromos motorral és 400 kW (536 LE) teljesítménnyel. Szó volt még a gyorsulásról is, de ez manapság már nem egy nagyon érdekes adat, minden érdeklődő tudja, hogy az elektromos autók gyorsulása páratlan élmény. A VISION-S esetében a 0-100 km/h gyorsulás 4,8 másodperc alatt van meg, 240 km/h végsebesség mellett.
A tervezésben olyan nevek voltak jelen, mint a Bosch, a Continental az NVIDIA vagy a Qualcomm. Az önvezetéshez kapcsolódóan egyelőre az a biztosnak vélhető adat, hogy egy 2+-os szintű félautomata rendszer van a Vision-S-ben lidarral, ultrahangos érzékelőkkel és egy kamerarendszerrel, tempomattal, automata sávváltással és önálló parkolással. A rendszer OTA-frissítéseket és 5G-t is támogat, így négyes szintre, vagy feljebb is lehet húzni a Sony szerint.
Tavaly nyár óta nagy volt a csend az autó háza táján, de most új hírek érkeztek. Sajnos az árról, további technikai adatokról, vagy éppen a lehetséges piaci megérkezésről továbbra sincsenek hírek, de a lenti videó értelmében a sony továbbra is gőzerővel dolgozik a fejlesztéseken. A videó japán nyelven van, de be lehet kapcsolni a feliratozást angolul, így érthetőbb lesz, amiről beszélnek.
A videóban tehát nincsen szó sem a gyártás, sem az értékesítés beindításáról, ellenben azt már tudjuk, hogy az eredetileg tervezett 33 szenzor helyett már 40 van tervben és hogy az autó továbbra is erősen szoftver orientált marad. Sőt, az egyik képen egy Playstation játék (Little Big Planet) fut a kijelzők egyikén.
Az autó kezelése a látottak alapján erősen támaszkodik majd a gesztus és hangvezérlésre és a felhasználó arcfelismerése is központi elemként jelenik meg. Egyelőre tehát csak az tudhatjuk, hogy dolgoznak az autón a Sony mérnökei, az alábbi videó pedig már a közúti tesztelést mutatja: