Pletykafészek: a Tesla Model S került a Volkswagen célkeresztjébe

0

Az egészséges versengés szinte mindig csak hasznára válik minden érintett félnek és ha kereskedelemről van szó, akkor általában mi, vásárlók is profitálhatunk az eredményekből. Az új személyautók tervezése, gyártása, eladása is szintén ide vonatkozik és ebben a témában a Volkswagen, valamint a Tesla versengése mindenképpen üdvözlendő. Előbbi márka az újkori elektromos autózás úttörője, míg az utóbbi egyre inkább felismerni, hogy amennyiben nem akarnak pár év múlva komoly veszteségeket elszenvedni, muszáj lesz tanulniuk a jobbtól.

A Volkswagen jelenlegi vezérigazgatója, Herbert Diess is ezt az álláspontot képviseli és a pár hete lezajlott bizalmi szavazás sikere után végre a teljes Volkswagen Igazgatótanács is beállt Diess mögé. A VW vezér és Elon Musk elismerten jóban vannak és rendszeresen tárgyalnak is, ami szintén elősegíti a tradicionálisan belsőégésű motorok gyártására berendezkedett autógyártót a teljes megújulásban. Mivel Diess számára a Tesla a követendő példa, természetesen annak portfóliója is érdekes számára. A Volkswagen ID.4 számára beismerten a Tesla Model Y volt a követendő példa, az ID.4 tesztautók megjelenésekor pedig az is kiderül, mennyire sikerült hozni a példakép értékeit.

Most pedig az Automotive News Europe szerint a Volkswagen egy újabb Tesla modellt szemelt ki magának, amihez hasonló e-autót kívánnak ők is megépíteni. Ez pedig a Tesla Model S. A magazin szerint a Volkswagen egy méretben és tudásban is hasonló modellt kíván megépíteni, megmaradva a MEB padlólemez adta lehetőségeken belül. Az Audi és a Porsche számára kifejlesztett PPE padlólemez megmarad nekik, ezzel is fenntartva a képzeletbeli határvonalat az egyes márkák között a konszernen belül.

Sok olvasónak beugorhat az ID. VIZZION tanulmányautó, mint egy MEB padlólemezen alapuló, tisztán elektromos szedán és én is rá gondoltam rögtön. Ám a forráscikk tovább olvasása után úgy tűnik, hogy a VIZZION a jelenlegi Passat méretében érkezne meg, míg a most célnak kitűzött szedán inkább a Phaeton, vagy az Arteon méretet hozná el a vásárlóknak. Konkrétumokat nem említ az angol cikk, de találgatás szinten 2023 került említésre a bemutatkozásra, valamint az, hogy a gyártás a márka hazájában, Wolfsburgban történik majd.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!