A Toyota vezérigazgatója, Akio Toyoda a cég éves ülésén kritizálta az elektromos autókat és azt állította, hogy egyáltalán nem jó ötlet az erőteljes elektrifikáció. Ez a fajta gondolkodásmód pedig akár az autógyártó végét is jelentheti.
A Toyota egyelőre még nem dobott piacra saját elektromos modellt Kínán kívül. Annak ellenére sem, hogy tavaly bejelentették az elektromos járművek fejlesztésének felgyorsítását. A cég az elmúlt időszakban továbbra is a hibrid és az üzemanyagcellás járműveit fejlesztette. Az elektromos járművek elutasítása pedig gyakran követlenül a vezérigazgatótól, Akio Toyodától származik. Aki ismételten kritikát fogalmazott meg, most a japán kormány döntésével kapcsolatban, miszerint az országban 2035-től elkezdenék betiltani a belső égésű motorral szerelt járművek értékesítését.
A vezérigazgató azzal érvelt, hogy az elektromos járművek szennyezőbbek, mint a hagyományos társaik, mivel a villamos energiát főleg gáz és szén erőművekben termelik. Azonban ezt a tévhitet korábban már számos kutatás cáfolta.
Az állítás a legtöbb helyen már most sem helytálló azonban hosszútávon a villamosenergia még tovább fog zöldülni. Mivel a megújuló energiaforrásokat használó erőművek telepítése lényegesen olcsóbbá válik, mint a „hagyományos”, fosszilis tüzelőanyagokkal működtetett erőműveké.
Toyoda szerint az elektromos járművek körüli felhajtás sokkal nagyobb, mint azok valódi tisztasága:
„Amikor a politikusaink azt mondják: „Szabaduljunk meg az összes benzines autótól” megértik ezt?” – Tette fel a kérdést.
Továbbá Toyoda szerint az autóipar jelenlegi üzleti modellje össze fog omlani, ha a kormány továbbra is a benzines járművek betiltását szorgalmazza. Szerinte az új elektromos autók túl drágák és ha továbbra is a tömeges áttérést szorgalmazzák az emberek nem fognak új autókat vásárolni.
A Toyota ilyesfajta hozzáállása egészen egyedinek számít manapság amikor már a világ vezető autógyártói is kezdik belátni, hogy az elektromos autókra való áttérés egy járható út. A vezető német, amerikai autógyártók sorra jelentik be a jobbnál jobb e-autókat, nem is beszélve a Tesláról, aki az egész működését erre tette fel. Azt pedig, hogy kinek lesz igaza, majd az idő eldönti.