A Volkswagen az ID.3 és az ID.4 piacra dobásával a világ jelenleg két legnépszerűbb autóipari szegmensét fedte le. A jövőben érkező ID. modellek pedig a piac további hiányosságát fogják betölteni. A belépőszintű kisautó, az ID.1 pedig akár Skoda formájában is megjelenhet.
Az ID.1 várhatóan a Volkswagen kisebb MEB platformján az MEB-entry nevű változatán fog megszületni. Ez a modell érkezhet az UP! és a Polo helyére a márka kínálatában. A vállalat új vezérigazgatója pedig azt is megerősítette, hogy az autó Skoda változata is érkezni fog.
„Ebben mindenképpen megpróbálnánk követni a példát” – mondta Thomas Schäfer az AutoExpressnek adott nyilatkozatában – „Ha már ott van a platform, akkor építünk rá valami okosat, ami teljesen máshogy fog kinézni. Ez az előnye a családnak, nem kell mindent magunknak megtennünk.”
A Skodának korábban a CITIGOe iV nevű kisautóját, azonban a kiemelkedő érdeklődés ellenére is csak korlátozott számban árusították. Az új kisautó pedig ennek a pótlására érkezhet majd. Azonban még akkor is, ha zöld utat kap a projekt legalább az évtized közepéig kell várnunk mire a kisautó a piacra kerül. Jelenleg ugyanis a Skoda a nagyobb testű elektromos autók piaci bevezetésén munkálkodik, mint az Enyaq.
„Jelenleg az Enyaq-ra helyeződik a legnagyobb hangsúly, ez alá soroltunk minden mást, és majd a csoporttal közösen készítünk városi járművet.” – mondta Schäfer. Továbbá hozzá tette azt is, hogy a jövőben várható egy Octavia méretű elektromos szedán is.
Az ID.1 piacra dobására 2023-ban számíthatunk, az alapára pedig várhatóan 20,000 euró (átszámolva kb. 7,1 millió forint) lesz. Összehasonlításképpen a Skoda CITIGOe iV indulóára Magyarországon, állami támogatás nélkül 6,5 millió forint volt. Ha a Skoda piacra dobja a saját kisautóját, ami az ID.1 alapjain nyugszik majd az minden bizonnyal olcsóbb lesz. Azonban 2025 még igen távol van és a rohamosan változó piaci viszonyok miatt kiszámíthatatlan, hogy mi is lesz 4-5 év múlva.