A buszos tömegközlekedés is azon városi körülmények közé sorolható, ahol az elektromos meghajtás ideálisnak mondható. A viszonylag alacsony sebesség miatt nem nagy az elektromos busz fogyasztása, míg a zajszennyezés elenyésző mértékű. A lokális kibocsátásmentesség pedig a korona az elektromos buszok mezőnyére.
A világ számos pontján ismerték már ezt fel és ennek köszönhetően növekszik is folyamatosan az egyes közlekedési vállalatok buszflottájában az elektromos buszok száma. A németországi Hamburg városa régi játékos ebben a buliban, hiszen a város közlekedési vállalata (Hamburger Hochbahn) már 2018 novemberében adott le rendelést ilyen buszokra, pontosabban 20 darab Mercedes-Benz eCitarora.
A busz padlójában és tetején Akasol gyártmányú lítium akkumulátorok helyezkednek el, összesen 240 kWh kapacitást biztosítva. A hivatalos adatok szerint ezzel 150 km-t is el tud majd menni a busz egyetlen töltéssel, városi körülmények között. A buszban 6db, egyenként 25 kWh kapacitású akkucsomag található. A kezdeti 6 tároló akár 10-re is bővíthető, amely már kiadja a fentebb megadott kapacitásmennyiséget, vásárlói igény esetén. A töltés történhet CCS-en keresztül, de akár áramszedőt is el tudnak helyezni a buszok tetején, az azonnal és akár bizonyos megállókban történő töltés esetén. Az akkumulátorok természetesen rendelkeznek aktív hőmérséklet menedzsmenttel is, valamint az utastér mindig kellemes hőmérsékletéről hőszivattyús rendszer és klíma gondoskodik majd. A vállalat szerint az eCitaro 40%-al lesz hatékonyabban üzemeltethető, mint belsőégésű motorral szerelt testvérei.
Hamburg városa pedig 2018 óta töretlenül rendeli az elektromos buszokat, így szükségessé vált egy dedikált depó, ahol ezek a buszok éjszaka zavartalanul töltődhetnek és a szükséges karbantartásokat is elvégezhetik rajtuk. Erre a célra a 45 000 négyzetméter alapterületű Alsterdorf buszdepót jelölték ki, amit 2019 áprilisában nyitott meg a közlekedési vállalat.
A 240 férőhelyes depó már most is az egyik legnagyobb és legmodernebb ilyen Európában, de most komoly átalakítások alá fog esni, hogy a jövő elektromos buszait is a legjobb körülmények között fogadhassa. 96 töltőpont kerül kialakításra a depó területén, ebben benne van 48 db Sicharge UC 200 töltőállomás, CCS töltőfejekkel (plusz 5 év gyártói garancia és üzemeltetés a Siemens részéről). Ezen töltőállomások mindegyike 150 kW teljesítményt tud nyújtani.
A villámtöltőkön túl természetesen „destinaton charger” -jellegű töltési megoldások is felszerelésre kerülnek, tekintve, hogy a buszoknak egész éjszaka van idejük töltődni. A munkálatok 2021 nyarán kezdődhetnek el.