Megérkezett az első elektromos Dacia Spring Romániába

0

Szerencsésnek mondhatja magát a profit.ro internetes magazin, hiszen megkapják tesztelésre napjaink egyik legnagyobb figyelmét élvező elektromos autóját, a Dacia Springet. A működő és teljes értékű autó a Renault Connect bukaresti központjában is kiállításra került, mielőtt a már említett gazdasági magazin megkezdheti a próbákat!

Mindez a típus premierje előtt 3 hónappal, tehát már nem kell sokat várni, hogy Magyarországon is felbukkanjanak az első Dacia Spring e-autók. Érdekesség, hogy Magyarországon előbb volt lehetőség megrendelni az autót, mint a márka hazájában, Romániában, ám hamarosan ott is megnyílnak az előjegyzési naptárak. Magyarországon az akcióban elkelt első 100 példány ára 6,5 millió forint lesz, aki pedig az állami támogatást felhasználja az 3 990 000 Forintért juthat elektromos autóhoz, ami a piacon forradalmi lépésnek számít! A felszereltség tartalmazza majd a mindennapi használat során szükséges alapvető technológiákat és vezetéssegítő rendszereket.

Az egyik nyilvános információ a dimenziókra vonatkozik: 3,73 méter hosszúság, 1,62 m szélesség és 1,51 méter magasság. A Spring tengelytávja 2,42 méter, míg a csomagtartó űrtartalma 300 liter. Ez tovább bővíthető 600 literre a hátsó ülések lehajtásával. Az autó hasmagassága 150 mm, amit a Renault apró vizuális trükkökkel dobott fel.

Műanyag védőelemek kerültek elhelyezésre az autó tetején és az alsó szegmenseken körben, ezzel is szélesebbnek, nagyobbnak láttatva az autót. A hátsó ajtó méretére és annak formájára van némi panasz, mert nem segíti a könnyű beszállást. Méretben a román újságírók az A méretosztályhoz hasonlították az autót (pl.: Daewoo Matiz, Tico). Ellenben a kiállított Spring anyagminőségére nem volt panasz, persze az autó utasterét a helyén kell kezelni majd. Az újságírók szerint az anyagok a második generációs Logan/Sandero minőségét hozzák.

A Dacia bejelentése értelmében a Spring kereskedelmi változatának esetében két felszereltségi szintből választhatunk majd (magánszemélyek számára). A most kiállított darab a belepő szintet képviseli. Ezeken a verziókon túl további két kivitel is érkezik a Springből. Az egyik a carsharing üzemeltetők számára készül, míg a személyautóból átalakult furgon, a „van” kategória is magénak tudhat egy Spring kivitelt, természetesen kizárólag két első üléssel. Ez utóbbi raktere műanyag borítást kap, ami 800 liternyi árut képes elnyelni és kizárólag fehér színben lesz megvásárolható.

A hajtásláncban egy 33 kW-os elektromos motor mozgatja az autót (44 LE), az akkupakk kapacitása pedig 26.8 kWh. AC töltés tekintetében 2,3 kW otthoni aljzatból való töltést kapunk, míg wallbox esetén 3,7 és 7,4 kW közül választhatunk. A DC villámtöltés teljesítménye 30 kW. Az autó tulajdonosa a Spring esetében is okostelefonos applikáción keresztül tudja megfigyelni a töltést és bizonyos funkciókat elindítani. A WLTP hatótáv 225 km, míg a WLTP városi ciklusában 295 km ez az érték. Az ECO gomb benyomásával az autó teljesítménye és végsebessége csökken, ellenben a hatótáv 300 km is lehet.

Felszereltség szempontjából az alábbi tételek lesznek az autóban alapból: ABS, ESP, elektronikus fékerő elosztó, 6 légzsák, SOS vészhívógomb, vészfékezés. Utóbbi funkció 7 és 125 km/h között részlegesen vagy teljesen beavatkozik, ha az autó ezt szükségesnek véli. A jelenlegi információk szerint nálunk 17 500 eurón nyithat a Spring, de ennél többet még nem tudni.

Továbbá szerkesztőségünkbe küldtek egy képet is a modellről, melyet éppen két Renault ZOE között kaptak lencsevégre. Így nagyjából látni a különbséget a modellek között.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!